Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

میکروسکوپ اسکن لیزر کانوکنال

  

میکروسکوپ کانفوکال، اغلب میکروسکوپ اسکن لیزر کانوکنال (CLSM)، یک روش تصویربرداری نوری برای افزایش رزولوشن نوری و کنتراست یک میکروگراف است، با استفاده از یک پیکوال فضایی برای جلوگیری از نور فوکوس خارج از فوکوس در شکل گیری تصویر است .


ضبط چندین تصویر دو بعدی در عمق های مختلف در یک نمونه امکان بازسازی ساختارهای سه بعدی (یک فرآیند شناخته شده به عنوان بخش نوری) در یک شی را فراهم می کند. این تکنیک به طور گسترده در جوامع علمی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و برنامه های کاربردی معمول در علوم زندگی، بازرسی نیمه هادی و علم مواد هستند.


نور از طریق نمونه به وسیله یک میکروسکوپ معمولی به اندازه نمونه ای که می تواند نفوذ کند، از طریق نمونه حرکت می کند، در حالی که یک میکروسکوپ کانکتور تنها یک پرتو کوچکتر نور را در یک سطح عمق باریک در یک زمان متمرکز می کند. CLSM دارای یک عمق تمرکز کنترل شده و بسیار محدود است.


CLSM به طور گسترده ای در رشته های مختلف علوم زیست شناسی، از زیست شناسی سلولی و ژنتیک به میکروبیولوژی و زیست شناسی توسعه استفاده می شود.  همچنین در نوری کوانتومی و نانو کریستال تصویربرداری و طیف سنجی استفاده می شود.


زیست شناسی و پزشکی :


از نظر بالینی، CLSM در ارزیابی بیماری های مختلف چشم مورد استفاده قرار می گیرد و مخصوصا برای تصویربرداری، تجزیه و تحلیل کیفی و اندازه گیری سلول های اندوتلیال قرنیه مفید است . این روش برای تشخیص و تشخیص حضور عناصر قارچی رشته ای در استروما قرنیه در موارد کراتوماتیکوز استفاده می شود که امکان تشخیص سریع و در نتیجه ابتدایی درمان قطعی را فراهم می کند. تحقیق در تکنیک های CLSM برای روش های آندوسکوپی (آندومیکروسکوپی) همچنین نشان دهنده وعده است. در صنعت داروسازی توصیه شده است که از فرایند تولید فرمهای دارویی نازک برای کنترل کیفیت و یکنواختی توزیع دارو استفاده شود.


اپتیک و کریستالوگرافی :


CLSM به عنوان مکانیابی بازیابی اطلاعات در برخی از سیستم های ذخیره سازی داده های نوری 3D مورد استفاده قرار گرفته .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.