Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اطلاعاتی درباره لیزر اگزایمر

لیزرهای اگزایمر، لیزرهای قدرتمند ماوراء بنفش هستند که از مخلوطی از گازهای نجیب و هالوژن به عنوان یک محیط به دست آوردن استفاده می کنند. 


  

 تمام لیزرها شامل سه جزء هستند: یک پمپ (منبع انرژی)، یک محیط فعال لیزری  و یک رزوناتور نوری. پمپ انرژی فراهم می کند که توسط وسیله افزایش تقویت می شود. این انرژی در نهایت به نور تبدیل می شود و از طریق رزوناتور نوری منعکس می شود که سپس پرتو خروجی نهایی را منتشر می کند.



همانند اکثر لیزرهای گاز، قدرت لیزر اگزایمر توسط یک منبع جریان الکتریکی فراهم شده است. لیزر متوسط یک لوله پر از سه نوع مختلف گاز است:


 


گاز نجیب (آرگون، کریپتون یا زنون)

گاز هالوژن (فلوئور، کلر یا بروم)

گاز بافر (به طور معمول نئون یا هلیوم)


مزیت اصلی لیزرهای اگزایمر این است که آنها قادر به تولید یک نقطه بسیار کوچک و دقیق در طول موج بسیار پایین (UV) هستند. لیزرهای اگزایمر برای حذف مواد بیش از حد از طریق تخلیه لیزر به دلیل این واقعیت است که آنها قادر به دقیقا مواد را با کم و بدون حرارت ترکیب نابود می کنند. این در مقایسه با لیزر دی اکسید کربن است که به شدت به افزایش گرما برای خنک کردن مواد در طول تخلیه بستگی دارد.


 کاربردهای لیزر اگزایمر :


سایر لیزرهای معمول اگزایمر در زیر فهرست شده اند.


 


عکسبرداری، به خصوص در تولید نیمه هادی

رسوب لیزر پالسی

مارک لیزر از شیشه و پلاستیک

جراحی لیزر به خصوص در چشم و پوست

پمپاژ لیزرهای دیگر


انواع و طول موج لیزرهای اگزایمر :


 


طول موج لیزر اگزایمر بستگی به گازهای لیزر آن دارد، در حالی که طول موج به نوبه خود کاربرد های لیزر را تعیین می کند. به عنوان مثال، یک لیزر 308 نانومتری XeCl در برنامه های جراحی پوست مؤثر است، در حالی که یک دستگاه ArF 193 نانومتر معمولا در جراحی چشم استفاده می شود.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.