Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک لیزر

فیزیک لیزر شاخه ای از فیزیک است که در آن جنبه های بنیادی و کاربردی علوم علمی مورد مطالعه قرار گرفته است. اساسا فیزیک لیزر بخشی از اپتیک است که با نظریه لیزر در ارتباط است. انسجام فضایی به پرتو لیزر کمک می کند تا در یک منطقه وسیع باریک بماند. این زاویه برای اشاره گر لیزری مفید است. در این حالت، پرتو لیزر تابش بسیار بالا را می گیرد و اختلاف نور بسیار کم است. 

  

مجددا لیزر هم دارای یک همبستگی زمانی است که به پرتو لیزر اجازه می دهد که طیف بسیار محدودی داشته باشد. این پرتو لیزر منسوج زمانی یک قطبش است.


فیزیک لیزر برای دستکاری از ذرات کوانتومی تک برای پردازش اطلاعات کوانتومی استفاده می شود.


برای تجزیه و تحلیل تعامل بین نور و مسائل، فیزیک لیزر مفید است. تعامل نور با شدت نور بالا می تواند توسط لیزر نوری فوق سریع اندازه گیری شود.


مجددا، برای ایجاد یک حالت کوانتومی عجیب و غریب مانند وضعیت تراکم بوز آنشتین، لیزر بسیار مفید است. فیزیک لیزر همچنین برای تعیین ابررسانای مکانیکی کوانتومی و اطلاعات پراکندگی کوانتومی استفاده می کند.


در فیزیک اتمی، کاربرد زیادی از فیزیک لیزر نیز وجود دارد، مانند تعامل بین اتم ها و فوتون ها در سطح ذرات واحد.


کاربردهای زیادی از فیزیک لیزر در فن آوری های مختلف مانند فن آوری فیبر نوری، درایوهای نوری، پرینترهای لیزری، اسکنر بارکد، ابزار توالی سنجی DNA، جراحی لیزر، درمان پوست، اپتیک غیر خطی، پالس های فوق العاده کوتاه، ارتباط نوری، اپتیک عمومی، اپتوالکترونیک و اپتیک کوانتومی است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.