Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

معرفی لیزر

نور چیست؟

نور نوعی انرژی آزاد شده توسط اتم است. نور از ذرات بسیار کوچک به نام فوتون تشکیل شده است.

  

اتمها واحد های اصلی ماده هستند. هر اتم از یک هسته و مجموعه ای از الکترونها که در حال چرخش هسته هستند تشکیل شده است.

هسته در نتیجه نیروی هسته ای قوی بین پروتون ها و نوترون ها شکل می گیرد. پروتون ها دارای بار مثبت هستند به طوری که آنها به عنوان ذرات مثبت بکار می روند. نوترونها شارژ ندارند بنابراین آنها به عنوان ذرات خنثی نامیده می شوند.



نوترونها شارژ ندارند بنابراین بار کلی هسته مثبت است.



لیزر نه تنها افزایش یا افزایش شدت نور بلکه نور را تولید می کند. لیزر نور را از طریق فرایندی به نام انتشار تابش اشباع منتشر می کند که شدت نور را افزایش می دهد یا افزایش می دهد. بعضی از لیزرها نور نور را تولید می کنند اما دیگران اشعه های ماورای بنفش یا مادون قرمز را که نامرئی هستند تولید می کنند.


به طور کلی، هنگامی که الکترون از یک سطح انرژی بالاتر به سطح انرژی پایین می رود، نور یا فوتون را منتشر می کند. انرژی فوتون خروجی برابر با تفاوت انرژی بین سطوح انرژی است. از دست دادن انرژی الکترون به کل اتم وابسته است. بنابراین، می توان تصور کرد که اتم از حالت انرژی بالاتر به حالت انرژی پایین حرکت می کند.


نور لیزر از نور معمولی متفاوت است. نور لیزر خواص فوق العاده ای دارد که در منابع نور معمولی مانند نور خورشید و لامپ های رشته ای وجود ندارد.



در سال 1958، C.H. Townes و A. Schawlow اصل مرسر را به نور افزوده است. در سال 1960، T.H. میمن نخستین دستگاه لیزر را ساخت.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.