Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کاربرد بیوفوتونیک در زمینه بافت شناسی

سیستم لیزری با کنترل حسگر: سیستم های لیزری کنترل شده با سنسور در زمینه درمان تمرکز دارند. این سیستم ها در آزمایش های تجربی با بافت های زنده و انسان مورد استفاده قرار گرفته اند.  

آنها همچنین می توانند برای قلب intraluminal و برای تخریب بافت های تومور استفاده شوند. بیشتر تومورها از طریق تبخیر با منابع مختلف لیزر و درمان فوتودینامیک تخریب می شوند. پیشرفت سنسورها با منابع لیزری برای درمان بافت بدخیم برای تخریب کارآمد، خاص و بی خطر بافتها، مورد بررسی قرار گرفته است.


تصویربرداری با طیف پذیری بالا (HSI): HSI، که به عنوان اسپکترومتر تصویربرداری شناخته می شود، یک روش تکامل برای کاربردهای مختلف پزشکی است، به ویژه در جراحی تصویری و تشخیص بیماری ها.


تصویربرداری نوری متنوع (DOI): هر دو طیف سنجی نوری توزیع شده (DOS) و تصویربرداری نوری توزیع شده در نزدیکی مادون قرمز (NIR) در استخراج غیرمستقیم اطلاعات طیفی و فضایی از سازه های بافت ضخیم زیر سطح استفاده می کنند.


توپوگرافی نوری diffraction (DOT): این نوع توپوگرافی برای مداوم نظارت بر عملکرد مغز در مناطق قشر استفاده می شود. DOT می تواند به عنوان توپوگرافی بازسازی و توپوگرافی مستقیم یا طیف سنجی نزدیک به مادون قرمز انجام شود.


توموگرافی نوری توزیع شده :


این تکنیک با استفاده از یک روش که شبیه به توموگرافی کامپیوتری در بازسازی تصاویر 3D است. توموگرافی نوری نیاز به ضبط دنباله ای از اندازه گیری های بافت به صورت انجام شده در توپوگرافی بازسازی شده است.


با این حال، نیاز به اندازه گیری های ضروری متعددی در ساخت تصویر 3D وجود دارد و این باید از زوایای مختلف بدست آید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.