Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

رابطه بین فیزیک و زیست شناسی

زیست شناسی مطالعه گیاهان زنده است. فیزیک مطالعه ماده و قوانین طبیعت است تا رفتار ماده و جهان را درک کند. انجمن بیوفیزیکی توضیح می دهد که وقتی دانشمندان فیزیک و زیست شناسی را ترکیب می کنند، بیشتر درباره سیستم های بیولوژیکی در سطح مولکولی یا اتمی بیشتر می آموزند. با در نظر گرفتن یک رویکرد کمی به سوالات بیولوژیکی، یک دانشمند درک درستی از الگوهای موجود در موجودات زنده را به دست می آورد.

  

تعریف زیست شناسی :


زیست شناسی مطالعه زندگی و موجودات است. این علم طبیعی شامل مبدأ، تکامل، عملکرد، ساختار و توزیع موجودات زنده است. این نظریه همچنین به موضوعاتی مانند طبقه بندی موجودات، توانایی ارگانیسم تنظیم محیط داخلی آن، ساختارهای کلیه عمل می کند و تعامل موجودات زنده در محدوده محیطی را نیز مورد توجه قرار می دهد. مفاهیم بیولوژیکی پایه شامل مطالعه سلول ها به عنوان واحد های اصلی ساختار زندگی، ژنتیک و ارثی و تبدیل انرژی توسط ارگانیسم ها در طول رشد، توسعه و سازگاری با محیط آنها می شود.


تعریف فیزیک :


فیزیک مطالعه انرژی و ماده و چگونگی تعامل آن با زمان و فضا است. همانطور که فیزیکدانان کلمه طبیعی را مطالعه می کنند، تلاش می کنند به سوالاتی درباره رفتار جهان پاسخ دهند. فیزیکدانان رویدادهایی را که در طبیعت اتفاق می افتد، مانند گذر زمان، مطالعه می کنند و از اصول یا الگوهای برای توضیح و پیش بینی چنین رویدادی در جهان طبیعی استفاده می کنند.


زیست شناسی و فیزیک با هم کار می کنند :


فیزیک پایه ای برای زیست شناسی فراهم می کند. بدون فضا، ماده، انرژی و زمان - اجزای تشکیل دهنده جهان - موجودات زنده موجود نیستند. فیزیکدان ریچارد فاینمن گفت که همه چیز روی زمین از اتمها، واحدهای اساسی ماده است که دائما حرکت می کنند. با توجه به اینکه دانشکده زیست شناسی پایه و اساس در فیزیک است


 قوانین فیزیکی طبیعی به مطالعه موجودات زنده اعمال می شود. به عنوان مثال، فیزیک کمک می کند توضیح دهد که چگونه خفاش ها از امواج صوتی برای حرکت در تاریکی استفاده می کنند و چگونه بالها حشرات را قادر به حرکت در هوا می کنند. انجمن فیزیکی آمریکا می گوید که بسیاری از گل ها دانه ها یا گلبرگ های خود را در توالی مشابه فیبوناچی ترتیب می دهند تا به حداکثر رساندن نور و مواد مغذی کمک کنند. در بعضی موارد، زیست شناسی به ثابت کردن قوانین و نظریه های فیزیکی کمک می کند. فاینمن می گوید که زیست شناسی به دانشمندان کمک می کند قانون حفاظت از انرژی را ارائه کند.


مواردی وجود دارد که فیزیک غلبه کند یا نمی تواند رخدادهای بیولوژیکی را توضیح دهد و بالعکس. به عنوان مثال، فیزیک نمی تواند رمزگذاری صفات در DNA یا احتمالات تاریخی را در ارتباط با تکامل بیان کند. فیزیک و زیست شناسی نمی تواند مبدأ زندگی را توضیح دهد یا اینکه چگونه عناصر معدنی به حیات آلی انتقال پیدا می کنند. دانشگاه کورنل می گوید که تئوری بیولوژیکی تکامل با قانون دوم ترمودینامیک تناقض دارد، زیرا طبیعت نمی تواند نظم را بدون اختلال ایجاد کند - و تکامل یک فرآیند است که سطوح نظم را افزایش می دهد. دانشمندان که مایل به پرکردن شکاف بین فیزیک و زیست شناسی هستند، از بیوفیزیک استفاده می کنند، علمی که بر پایه نظریه ها و روش های مربوط به فیزیک به مطالعه و توضیح سیستم های بیولوژیکی کمک می کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.