Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

واژه نامه لیزر

  

انتشار : : برای تبدیل انرژی تابشی به شکل دیگری، معمولا با افزایش دما در نتیجه.


آند : : یک عنصر الکتریکی در برانگیختن لیزر است که الکترونها را از یک کاتد جذب می کند. یک آند می تواند به طور مستقیم توسط آب یا تابش سرد شود.


کاتد : عنصری که الکترونها را برای تخلیه الکتریکی فراهم می کند که برای ایجاد حالت نوری استفاده می شود.


لیزر دی اکسید کربن : : یک لیزر که عمدتا در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد و در آن دی اکسید کربن محیط اولیه تشکیل شده است.


نور موازی : اشعه های نور متمایز با استفاده از یک لنز یا دستگاه دیگر به موازات رانده می شوند، که امکان تصویر تیز از جسم را در فوکوس کانونی لنز متمرکز می کند.


موازی : فرایندی که توسط اشعه های واگرا (سفید یا طبیعی، نور) به اشعه های موازی (نور منسجم) تبدیل می شود.


CW :  مداوم؛ حالت انتشار مداوم لیزر، در مقایسه با عملیات پالس.


فلاش لامپ : منبع نور قدرتمند؛ اغلب به شکل یک کویل هلی کوپلی و برای تحریک انتشار فوتون در لیزر حالت جامد استفاده می شود


لیزر هلیوم نئون : ("HeNe")، لیزر که در آن محیط فعال مخلوطی از هلیوم و نئون است که در دامنه قابل رویت است. به طور گسترده ای در صنعت برای هم ترازی، ضبط، چاپ و اندازه گیری استفاده می شود، همچنین به عنوان یک نشانگر یا تراز نوری از نور لیزر نور نامرئی CO2 ارزشمند است.


یون لیزر: یک نوع لیزر با استفاده از جریان تخلیه بسیار بالا، عبور یک سوراخ کوچک به یونیزاسیون گاز نجیب مانند آرگون یا کریپتون. فرآیند یونیزاسیون، تبدیل به جمعیت را برای ایجاد وقوع ایجاد می کند. لیزر تحقیقاتی مفید برای برخی از برنامه های کاربردی صنعتی است.


نور : طیف وسیعی از فرکانس های تابش الکترومغناطیسی که توسط چشم تشخیص داده می شود، یا طول موج حدود 400 تا 750 نانومتر است. گاهی اوقات برای اثرات فتوولتائیک و تابش بیش از حد قابل مشاهده است.


MODE: آرایش، تنظیم، یا شرایط عملیاتی لیزر خاص مانند انتشار مداوم، پالس ها یا پالس های گروهی. "حالت" همچنین شکل مقطعی از پرتو را توصیف کرد. (به "TEM" مراجعه کنید)


نانومتر: واحد طول در سیستم بین المللی واحد (SI) برابر با یک میلیاردم یک متر (109 متر) است. هنگامی که میلیمریکون نامیده می شود، از آن برای نشان دادن طول موج استفاده می شود. اختصار "nm."


پمپاژ اپتیکی: هیجان زده شدن محیط لیزر با استفاده از نور به جای تخلیه الکتریکی از آند و کاتد.


فوتون : : در نظریه کوانتومی، واحد عنصر نور، داشتن هر دو موج و رفتار ذرات. این حرکت است، اما بدون جرم و یا شارژ.


پلاسما: در جوشکاری لیزر یک بخار فلزی ایجاد می شود که در آن نقطه ای است که پرتو با سطح فلز واکنش می دهد. همچنین برای توصیف لوله لیزر (لوله پلاسما، لوله تخلیه) که حاوی گاز کاملا یونیزه در لیزرهای خاص است استفاده می شود.


انرژی پالسی : : قدرت یک انتشار کوتاه از یک لیزر برنامه ریزی شده برای رفتار پالس به جای عملیات پیوسته (CW). انرژی پالس می تواند چندین برابر بیشتر از انتشار CW باشد.


طول موج : : ویژگی اساسی نور، طول موج نور است که رنگ آن را تعیین می کند. واحد های اندازه گیری مشترک میکرون، نانومتر و آنگستروم هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.