Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه لیزر

  

سه خواص و سه جزء لیزر :


سه خواص


در اینجا سه ویژگی از آن نور وجود دارد:


تک رنگ

جهت واحد ( موازی )

منسجم


نور لیزر تک رنگ است، به این معنی که رنگ پرتو رنگ خاصی دارد. رنگ نور با طول موج امواج الکترومغناطیسی که از آن تشکیل شده است تعریف می شود. پرتو می تواند قابل مشاهده باشد، مادون قرمز یا ماوراء بنفش. به عنوان مثال، یک نور طبیعی رشته ای به نظر می رسد زرد، اما در واقع مخلوط سبز، زرد، قرمز، آبی 

نور کلاسیک معمولی چند رنگ است و یک لیزر هلیوم نئون تک رنگ است. یکنواخت بودن چیزی است که لیزر نور را منحصر به فرد و اجازه می دهد تا برای برخی از کاربردهای خاص در پزشکی و ... مورد استفاده قرار گیرد .


پرتو لیزر یک جهت واحد دارد. جهت آن ثابت شده است و قطر پرتو آن کوچک و تقریبا ثابت در فاصله های بزرگ است.


پرتو نیز گفته شده است که منسجم است، به این معنی که تمام اشعه های نور در پرتو هماهنگ هستند. آنها فاز مشابه و همان قطبیت دارند. این انسجام همچنین کمک می کند تا پرتو به قدرت های زیاد خود برسد.


سه جزء

در اینجا سه چیز که در حفره لیزری شما (جعبه سیاه جادویی) نیاز دارید تا لیزر کار کنید:


محیط فعال لیزری

منبع انرژی ( پمپ انرژی )

دو آینه


محیط فعال لیزری موادی است که در حفره لیزر قرار داده اید. این می تواند یک جامد (یک بلور یاقوت)، یک مایع (یک محلول رنگی) یا یک گاز (یک مخلوط هلیوم-نئون) باشد. ویژگی مهم این است که در هنگام هیجان، نور را در طول موج مطلوب منتشر می کند.


منبع انرژی چیزی است که سبب می شود که منبع به نور در حفره لیزر انتشار یابد. 


این به این دلیل اتفاق می افتد که با تحریک مولکول ها (با استفاده از یک تخلیه) الکترون ها در گاز به حالت انرژی بیشتری رسیدن می رسند. با این حال، الکترونها ترجیح می دهند که در حالت انرژی پایین خود باشند (حالت زمین). به طوری که برخی از الکترونها به صورت خود به خود برگشت می کنند و نور را به انرژی اضافی خود می رسانند. در این مورد، نور به صورت تصادفی در هر جهت منتشر می شود، هرچند که انتشار های خود به خودی از نور نادر است. هر دوی این عوامل برای ایجاد لیزر مشکل است. این مشکلات را می توان با استفاده از قسمت سوم، دو آینه را حل کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.