Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بخش 1: اصول لیزر

  

بخش 1: اصول لیزر :


معرفی

نظریه لیزر و عملیات

اجزاء یک لیزر

انواع لیزرها



کلمه لیزر محدود به دستگاه تابش الکترومغناطیسی با استفاده از تقویت نور توسط انتشار تابش گسیل القایی در طول موج های 180 نانومتر تا 1 میلیمتر خواهد بود. طیف الکترومغناطیسی شامل انرژی اعم از اشعه گاما به برق است. 


تابش اشعه ماوراء بنفش برای لیزرها از طول موج های بین 180 تا 400 نانومتر (nm) تشکیل شده است. ناحیه مرئی شامل تابش با طول موج های بین 400 تا 700 نانومتر است. این بخشی است که ما نور قابل مشاهده را می نامیم. منطقه مادون قرمز طیف شامل پرتو با طول موج های بین 700 نانومتر و 1 میلیمتر است.



انواع مختلفی از مواد مورد استفاده برای تولید و طول موج هایی که از نوع لیزر انتشار می یابند را نشان می دهد. توجه داشته باشید که برخی از مواد و گازها قادر به انتشار بیش از یک طول موج هستند. طول موج نور منتشر شده در این مورد بستگی به تنظیم نوری لیزر دارد.


تئوری لیزر و عملیات :



لیزر یک پرتو نور بسیار شدید تولید می کند. تفاوت اصلی بین نور لیزر و نور تولید شده توسط منابع نور سفید (مانند یک لامپ) این است که نور لیزر تک رنگ، جهت و منسجم است. تک رنگ به این معنی است که تمام نور تولید شده توسط لیزر از یک طول موج است. نور سفید ترکیبی از تمام طول موج های قابل مشاهده (400 تا 700 نانومتر) است. جهت دار به این معنی است که پرتو نور دارای اختلاف بسیار کم است. نور از یک منابع متعارف مانند لامپ الکتریکی نشت می کند و در تمام جهات پخش می شود . شدت ممکن است در منبع زیاد باشد، اما به سرعت به عنوان یک ناظر حرکت می کند از منبع است .



اجزاء یک لیزر :


اجزای پایه لیزر شامل ماده ی پایه، منبع پمپ یا محیط تحریک، حفره نوری و اتصال خروجی را نشان می دهد.



انواع مختلفی از لیزرها وجود دارد. محیط فعال لیزری می تواند یک جامد، گاز، مایع یا نیمه هادی باشد. لیزرها معمولا با نوع استفاده از مواد مورد استفاده قرار می گیرند: لیزرهای جامد دارای ماده ای هستند که در یک ماتریس جامد توزیع می شوند


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.