Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه اصول لیزر

  

 اصول لیزر


نور چیست ؟

رنگ چیست ؟

اشعه های قابل مشاهده چیست؟

تفاوت بین نور معمولی و پرتوهای لیزری

منشا کلمه لیزر

اصول لیزر


نور یک نوع "موج الکترومغناطیسی" است. "امواج الکترومغناطیسی" استانداردی از "طول موج" را دنبال می کنند و می توانند از امواج طولانی مدت شروع شوند، می توانند به امواج رادیویی، پرتوهای مادون قرمز، پرتوهای پرتو، پرتوهای پرتو، اشعه ایکس و اشعه گاما تقسیم شوند.


به عنوان طول موج نور یک شی را گرفتند، طول موج هایی که بدون جذب توسط جسم منعکس می شوند، توسط چشم انسان (شبکیه) گرفته می شود. وقتی این اتفاق می افتد، ما این طول موج ها را به عنوان "رنگ" جسم تشخیص می دهیم. شاخص انکسار بسته به طول موج متفاوت است، بنابراین نور تقسیم می شود. به عنوان یک نتیجه، ما قادر به تشخیص طیف گسترده ای از "رنگ". به عنوان مثال، یک سیب (دریافت نور روز که شامل اشعه های نور مخصوصی است که انسان را قادر می سازد که قرمز رنگ را ببیند)، طول موج های قرمز نور (600 تا 700 نانومتر) را نشان می دهد و تمام طول های دیگر نور را جذب می کند. اشیای سیاه همه نور را جذب می کنند و به همین دلیل سیاه و سفید می شوند.



امواج الکترومغناطیسی که در محدوده طول موج هستند و می توانند توسط انسان دیده شوند، "پرتوهای قابل مشاهده" نامیده می شوند. در طول موج کوتاه، پرتوهای قابل مشاهده 360 تا 400 نانومتر اندازه گیری می شوند و 760 تا 830 نانومتر در طول موج طولانی اندازه گیری می شوند. طول موج هایی که کوتاهتر یا طولانی تر از "پرتوهای قابل مشاهده" هستند، نمی توانند توسط چشم انسان دیده شوند.




تفاوت بین نور معمولی و پرتوهای لیزری :



تفاوت بین نور معمولی و پرتوهای لیزری. ... لیزر پرتوهایی از نور را با جهت گیری بالا منتشر می کند، بدین معنا که امواج جزئی نور با یک خط مستقیم با تقریبا بدون گسترش، از هم جدا می شوند. منابع نور معمولی نورهای نور را منتشر می کنند که در همه جهات گسترش می یابد.


اصول لیزر



هنگامی که اتم ها (مولکول ها) انرژی خارجی را جذب می کنند، از سطح پایین (حالت انرژی کم) به سطح بالا (حالت انرژی بالا) حرکت می کنند. این حالت به عنوان یک دولت هیجان انگیز توصیف شده است.

این حالت هیجان انگیز است که ناپایدار است و در این حالت، اتم ها بلافاصله تلاش می کنند به حالت انرژی پایین بازگردند. این انتقال است.

وقتی این اتفاق می افتد، نور، معادل انرژی تفاوت دارد. این پدیده انتشار طبیعی است. نور منتشر شده با سایر اتم هایی که در یک حالت تحریک شده مشابه هستند، برخورد می کند و انتقال را به همان شیوه ای القا می کند. این نور که به انتشار منجر شده است، انتشار تحریک شده است.



سه عنصر یک لوله نوسان لیزر



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.