Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بخش های مغز


برای یادگیری نحوه مغز به مناطق تخصصی تقسیم شده است

برای یادگیری عملکرد مناطق اصلی مغز

  

بزرگترین بخش مغز، مغز است که کنترل های زیادی از توابع بالاتر مانند تفکر انتزاعی و زبان را کنترل می کند. این لوب های بیرونی مغز را تشکیل می دهد که در زیر شرح داده شده است. به طور کلی، این ناحیه مغز به دو نیمکره تقسیم می شود که ممکن است از طریق کورس کولوزوم ارتباط برقرار کنند.


لایهی بیرونی روی سطح معده به عنوان قشر شناخته شده است. این ناحیه از ماده خاکستری است (که اغلب حاوی سلولهای بدن است، در مقابل ماده سفید که عمدتا آکسون است) که بیشتر پروسه های محاسباتی واقعی انجام می شود.


تالاموس ورودی های حسی را از سراسر بدن جمع آوری می کند و این اطلاعات را به سایر قسمت های مغز منتقل می کند. این به خصوص به عنوان یک ایستگاه "رله" بین مناطق کوریک که اطلاعات اطلاعات حسی و مناطق پایین تر از سیستم عصبی را جایی که اطلاعات حسی ایجاد می کند اهمیت دارد. همچنین دارای چند هسته ای با توابع از کنترل خواب تا کنترل موتور است. این مرکز در نزدیکی مرکز مغز قرار دارد و یک تالاموس در هر نیمکره وجود دارد.

هیپوکامپ در شکل گیری خاطرات حیاتی است و همچنین نقش عاطفی ایفا می کند. درست مانند تالاموس، دو هیپوکمپ وجود دارد، یکی در هر نیمکره مغز.


اگر چه یک منطقه به تنهایی نیست، سیستم لنبیکمی یک گروه از مناطق مغز متصل است که به شدت در احساسات دخیل هستند. یکی از مناطق مهم لنفوی آمیگدال است که برای نقش آن در ترس و تجاوز شناخته شده است. سیستم لنبیک نیز شامل هیپوکامپ می شود، به این معنی که ارتباط آن با حافظه هم بسیار مهم است، به ویژه هر جا که حافظه و احساسات با هم برخورد می کنند.

هیپوتالاموس ترشح بسیاری از هورمون های بدن را از طریق غده هیپوفیز تنظیم می کند (این چیزی است که عمدتا باعث ایجاد آن هورمون ها می شود) و در نتیجه تعداد زیادی از توابع بدن حیاتی را شامل درجه حرارت بدن، گرسنگی، جنسی، و پاسخ های اتونومیک. این در مرکز مغز، بین دو تالام قرار دارد.


مخچه کنترل حرکت موتور را کنترل می کند و همه بدن را تعادل می دهد. سایر توابع مرتبط با موتور مربوط به مخچه عبارتند از: وضعیت، دقت حرکت و زمان بندی، و یادگیری حرکتی. این پروژه از قسمت پایین مغز شروع به کار می کند.


مغز استخوان شامل چندین منطقه است که توابع حیاتی برای حیات حیاتی نظیر تنفس و فشار خون را مدول می کنند. از میان سه ساختار اصلی مغز استخوان، میانه ای است که در میان دیگر موارد مرتبط با خواب و هشیاری، پان است که دارای بسیاری از دستگاه های سفید سفید است که مغز را به نورون های بدن متصل می کنند و مدولا که مسئول برای بسیاری از توابع خودمختار اساسی که قبلا ذکر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.