Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تحقیقات بیوفوتونیک

نوروفوتونیک



درک اینکه چگونه شبکه های عصبی در مغز پستاندار ورودی های حسی و شکل دادن به خروجی موتور شکل می دهند یکی از چالش های بزرگ علمی است. با استفاده از پروژهای هولوگرافی پروب های نور چندگانه، هدف ما درک جریان اطلاعات در مغز پستانداران است. پروب های نور به بافت های مغز زندگی می کنند تا سیگنالینگ عصبی را در سه بعد دستکاری کنند.

  

مغز در یک تراشه :


هدف از درک اینکه چگونه هندسه ماتریس خارج سلولی مغز، از طریق مطالعه اثر متقابل بین زیست مکانیکی از نشانه های بیوشیمیایی که هر نورون در طول رشد تجربه می کند، بر مدار مغز اثر می گذارد. برای معرفی نکات بیومکانیکی و ارزیابی تاثیر آن، نورون ها را در ECM مصنوعی ساخته شده از داربست های نانوسیم نیمه هادی رشد می دهیم. ما مورفولوژی و عملکرد نورونها را با طراحی نانوسیمها به طور سیستماتیک تجزیه و تحلیل نشانه های بیومکانیکی بر روی رشد و شکل گیری مدار متمرکز می کنیم. علاوه بر این، ابزارهای نوروفوتونیکی را برای ارزیابی کارایی مدارهای عصبی بر روی داربست های نانوسیم مورد استفاده قرار می دهیم.




موچین های نوری :




فناوری نانو آینده ای نوین در ساخت ماشین های کوچک دارد، اما دقیقا همانطور که این ماشین ها کار می کنند، به مراتب کمتر مشخص هستند زیرا آنها از ترمودینامیک بنیادی و کلاسیک دفاع می کنند. با استفاده از میکروسکوپ های پرتوی چند لایه قابل برنامه ریزی قابل برنامه ریزی، هدف ما بررسی کار و تخلیه انرژی سیستم های کوچک، از جمله مولکول های تک، بلورهای کلوئیدی و غشاء است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.