Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

استفاده از تکنولوژی لیزر در درمان های پزشکی

  

وقتی تکنولوژی لیزر در سال 1960 وارد صحنه شد، آن را به عنوان "راه حل برای یافتن یک مشکل" در نظر گرفت. با این وجود، در زمینه های گوناگون در جامعه مدرن، ابزارهای پزشکی فیزیکی بسیاری از مردم در مورد استفاده از پرتوهای نور به نظر می رسید. تقریبا پنج دهه است که فناوری لیزر اختراع شده است و پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است و یکی از ابزارهای مفید و متنوع در زمینه درمان های پزشکی است. پزشکان و محققان پزشکی چشم انداز تکنولوژی لیزر را در تعدادی از روش های جراحی مانند برش بافت، تصحیح بینایی، حفره های حفره در دندان، پاک سازی شریان ها و درمان های مختلف زیبایی شناسی مشاهده کرده اند.


اسکاپل


برش های جراحی ساخته شده با قیچی و چاقو دقیق نیستند و می توانند به زندگی منجر شوند. با این وجود با استفاده از تکنولوژی لیزر احتمال وقوع خطر در جراحی های شدید به طور کلی کاهش می یابد، زیرا پرتوهای لیزر در عمق مساوی پیوسته و نفوذ می کنند. یکی دیگر از مزیت های تکنولوژی لیزر این است که آن را خنک سازی رگ های خونی خالی بدون ایجاد خونریزی بیش از حد. از سوی دیگر، بعضی از پزشکان بر این باورند که در حالی که لیزرها در روش های جراحی خاص مفید هستند، پوست سرشان را کاملا جایگزین نمی کند.


دندانپزشکی لیزری


دندانپزشکی یکی دیگر از شاخه های اصلی درمان های پزشکی است که از تکنولوژی لیزر بهره مند است. هیچ کس دوست ندارد که حفره حفاری خود را حفاری کنند و روش حفاری فلز استفاده از بیهوشی است که سبب بیحسی در دهان می شود. همچنین صدای حفاری دندان کاملا تحریک کننده است. در اینجا، پرتو لیزر با قدرتی است که به اندازه کافی قوی برای از بین بردن بافت فاسد شده است، اما به مینای دندان آسیب نمی رساند.


تمیز کردن شریان ها


امروزه لیزرها بیش از حد برای پاک کردن پلاک در شریان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کمک می کند در درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی. Plaque یک ماده چرب سخت است که بر روی دیواره های داخلی شریان ها ایجاد می شود و جریان خون را از بین می برد. چنین وضعیتی می تواند منجر به حمله قلبی شود. تکنیک لیزر توسط ایمپلنت آرایه کوچک فیبر به رگ های خون بازو و پا استفاده می شود. پرتو لیزر برای شناسایی پلاک و در سیستم قلبی و عروقی آن را به کلیه های مسدود شده منتقل می کند. از عواقب ناشی از اختلالات قلبی و فاز بازسازی پس از آن جلوگیری می شود.


لیزر در پوست


تکنولوژی لیزر به طور گسترده ای برای درمان های زیبایی شناختی مانند حذف نشانه های تولد، زخم ها و جوش ها استفاده می شود. لیزرهای زیبایی استفاده از کیفیت تک رنگ آنها را می دهد. از آنجایی که لیزرها معمولا در رنگ مجزا در دسترس هستند، تنظیمات را می توان به رنگی که توسط پچ پوست در طول درمان جذب می شود، انجام می شود. پرتو لیزری سلول های پوست را از بین می برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.