Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

علوم اعصاب محاسباتی

  

علوم اعصاب محاسباتی (همچنین به عنوان علوم اعصاب نظری شناختی یا علوم اعصاب ریاضی شناخته می شود) شاخه ای از علوم اعصاب است که از مدل های ریاضی، تحلیل نظری و انتزاع مغز برای درک اصولی که بر توسعه، ساختار، فیزیولوژی و توانایی های شناختی سیستم عصبی حاکم است استفاده می شود.



علوم اعصاب محاسباتی بر توصیف نورونهای قابل اعتماد زیست شناختی (و سیستم های عصبی) و فیزیولوژی و پویایی آنها متمرکز است و به این ترتیب با رشته های زیست شناختی غیرواقعی مانند ارتباط گرایی، یادگیری ماشین، شبکه های عصبی مصنوعی، هوش مصنوعی و نظریه یادگیری محاسباتی مرتبط نیست.


در تئوری، علوم اعصاب محاسباتی، یک زمینه فرعی از علوم اعصاب نظری است که از شبیه سازی های محاسباتی برای اعتبارسنجی و حل مدل های ریاضی استفاده می کند. با این حال، از آنجا که مدل های ریاضی قابل قبول بیولوژیکی در علوم اعصاب در اکثر موارد بسیار پیچیده است که باید به صورت تحلیلی حل شوند، دو اصطلاح اساسا مترادف هستند و به طور متناوب استفاده می شوند.  اصطلاح علوم اعصاب ریاضی نیز گاهی اوقات مورد استفاده قرار می گیرد تا به ماهیت کمی در زمینه منجر شود.


مدل های ریاضی که در علوم اعصاب محاسباتی فرموله شده اند مفید هستند زیرا آنها ویژگی های اساسی سیستم بیولوژیکی را در مقیاس های فضایی- زمانی، از جریان های غشاء، پروتئین و اتصال شیمیایی به نوسان های شبکه، معماری ستون و توپوگرافی و یادگیری و حافظه می گیرند. علاوه بر این، این مدل های محاسباتی، فرضیه هایی را ایجاد می کنند که می تواند به طور مستقیم با آزمایش های بیولوژیکی یا روانی مورد آزمایش قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.