Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کارشناسی ارشد ارزیابی فناوری سلامت

کارشناسی ارشد ارزیابی فناوری سلامت




معرفی رشته :


در سالیان اخیر، پیشرفت های فناوری در عرصه درمان از یکسو و آمیخته شدن پزشکی مدرن با فناوری روز دنیا از سوی دیگر منجر به ورود انبوهی از تجهیزات و فناوری های نوین به عرصه سلامت شده است.
  
عرصه هایی نظیر بیو فناوری، نانو فناوری، جراحی و تصویر برداری تشخیصی در تعامل بسیار نزدیک با فناوری روز دنیا هستند و هر روز خبر تازه ای از سیطره فناوری های نوین در قلمرو پزشکی اعم از تجهیزات، دارو، مدیریت درمان و... به گوش می رسد.

بدیهی است که شرکت های تولید کننده این قبیل فناوری ها، انگیزه های مالی زیادی برای عرضه تولیدات متنوع و انجام تبلیغات گسترده برای فروش این تولیدات داشته باشند. این در حالی است که همواره شواهد محکمی مبنی بر برتری این فناوری ها نسبت به نمونه های قبلی و توجیهی بر تحمیل هزینه های سنگین آنها بر مراکز درمانی و بیماران تحت درمان وجود ندارد. این موضوع ضرورت پیش بینی ساز و کاری را برای ارزیابی اثربخشی و ایمنی تولیدات مذکور گوشزد می سازد که از آن به ارزیابی فناوری سلامت یاد می شود.

رشته ارزیابی فناوری سلامت ( HTA ) با این رویکرد و به منظور بررسی فناوریهای جدید در حیطه سلامت تأسیس شده است. اقدامات متخصص ارزیابی فناوری سلامت عمدتاً در قالب تیمی و با همکاری متخصصین رشته های 
پزشکی، اپیدمیولوژی، اقتصاد سلامت، ارتقای سلامت، تجهیزات پزشکی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، حقوقی، کارشناسان طراز اول نهادهای نظارتی و بیمه­ ای انجام می شود.

این رشته از رشته های نوپا در عرصه علوم پزشکی است. به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 89 جذب دانشجوی ارشد با ظرفیت 4 دانشجو را  در این رشته آغاز نموده است. لذا فرصت های تحصیلی ، استخدامی و شغلی ناشناخته ای پیش روی علاقه مندان این رشته قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.