Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک در زندگی روزمره

  

1. ساعت زنگ دار


فیزیک در زندگی روزانه خود از شما در صبح بیدار میشود. صدای وزوز ساعت زنگ دار به شما کمک می کند تا صبح بیدار شوید، همانطور که در برنامه خود بودید. صدای چیزی است که نمیتوانید ببینید، اما شنیدن و یا تجربه کنید. فیزیک منشا، انتشار و خواص صدا را بررسی می کند. این کار بر روی مفهوم مکانیک کوانتومی کار می کند.


2. اتو لباس


درست بعد از اینکه شما صبح از خواب بیدار شدید و شروع به آماده شدن برای مدرسه / دفتر خود می کنید، به یک پارچه ی خیس احتیاج دارید، و این جایی است که فیزیک به بازی می رود. آهن بخار چنین دستگاهی است که از فیزیکهای زیادی استفاده می کند تا آن را انجام دهد. اصل اصلی فیزیک مورد استفاده در آهن بخار "گرما" است. گرما در ترمودینامیک نوعی انتقال انرژی از یک ماده گرمتر به یک سردتر است. اتو کردن با داشتن یک پایه فلز گرم - بالشتک کار می کند.


3. پیاده روی


4. توپ نقطه قلم


5. هدفون / گوشی


هنگامی که از کار یا مطالعه خسته می شوید، گوش دادن به موسیقی مفید است. آیا تا به حال فکر کرده اید که هدفون / گوشی شما چگونه کار می کند؟ خوب، دوباره به دلیل فیزیک است. مفهوم مغناطیس و امواج صوتی در علم هدفون / گوشی شما دخیل است. هنگامی که هدفون / گوشی را به منبع الکتریکی وصل می کنید، مغناطیسی در هدفون / گوشی شما یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند که در نهایت منجر به امواج صوتی می شود.



6. کمربند ایمنی خودرو



آیا تا به حال متوجه شده اید که در کدام اصل کار کمربند ایمنی خودرو شما کار می کند؟ خوب، دوباره فیزیک است هنگامی که کمربند خودرو خود را سفت می کنید، آن را در مفهوم "Inertia" کار می کند. Inertia عدم تمایل یا تنبلی یک بدن برای تغییر حالت استراحت یا حرکت است. در صورت برخورد اتومبیل، کمربند ایمنی شما کمک می کند تا بدن خود را در حال حرکت به سمت جلو قرار دهید؛ به عنوان بدن خود را مقاومت در برابر متوقف شده از inertia حرکت است.



7. لنز دوربین


پدیده "Selfie" مردم مردم هر گروه سنی را فرا گرفته است. شما با کلیک کردن روی عکس خودتان را سرگرم می کنید. لنز مورد استفاده در دوربین بر اساس اصل Optics عمل می کند. مجموعه ای از لنزهای محدب، دوربین را در خارج از دوربین قرار می دهد.


8. تلفن های همراه



تلفن های همراه مانند گاز اکسیژن در زندگی اجتماعی مدرن تبدیل شده اند. به سختی، هر کسی توسط اثرات یک تلفن همراه دست نخورده گرفت. آیا انتقال پیام های فوری و یا خواندن بی وقفه، تلفن های همراه در همه جا هستند. اما آیا می دانید که چگونه یک تلفن همراه کار می کند؟ این کار بر اساس اصل الکتریسیته و طیف الکترومغناطیسی، الگوهای ولتاژ برق و مغناطیس کار می کند.


9. باتری

10. رادار داپلر



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.