Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تأثیر سیستم عصبی بر رفتار انسان


  نمودار اصلی CNS (سیستم عصبی مرکزی) و PNS (سیستم عصبی محیطی)




سیستم عصبی محیطی (PNS) یکی از دو جزء است که سیستم عصبی حیوانات دوجانبه را تشکیل می دهند و بخش دیگر سیستم عصبی مرکزی (CNS) است. PNS شامل اعصاب و گانگلیس خارج از مغز و نخاع است.



معرفی


سیستم عصبی و رفتار انسانی


سیستم عصبی انسان را می توان در دو قسمت مشاهده کرد که عبارتند از CNS (سیستم عصبی مرکزی) و PNS (سیستم عصبی محیطی). مغز و تنه ستون فقرات CNS را تشکیل می دهند، در حالی که PNS بقیه بدن را متصل می کند، مانند اندام های حیاتی به ویژه نخاع و مغز است .




ساختار عصبی غیرطبیعی بسیار مهم است، زیرا معماری مغز کمک می کند تا درک کند که چگونه قسمت های مغز با بقیه سیستم عصبی ارتباط برقرار می کنند و بر عبارات عملکرد، رفتار و احساسات تاثیر می گذارد. اگر چه بخش اعظم سیستم عصبی انسان بر اساس مبانی بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیولوژیکی است که بیشتر دانشمندان و محققان به آن توافق دارند، تأثیر مغز و ساختار آناتومی آن بر عملکرد و رفتار بسیار بحث برانگیز است.



صرف نظر از توافق در اطراف مناطق مانند فیزیولوژی، زیست شناسی و واکنش های شیمیایی، بحث اصلی در مورد ژنتیک و نقش سیستم عصبی در توسعه و تغییر شخصیت وجود دارد. با شروع از ساخت و ساز و عملکردهای عمومی سیستم عصبی، این بنیاد را فراهم می کند که عمیق تر درگیر بحث در مورد سیستم عصبی، به ویژه مغز و نقش آن در شخصیت و رفتار است.


ادامه دارد ...



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.