Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی تشریحی MR

  

توموگرافی رزونانس مغناطیسی (MR) شامل یک گروه در حال تحول از تکنیک ها با پتانسیل برای ارزیابی غیرمخرب مطلوب بسیاری از ناهنجاری های دستگاه ادراری می باشد. توموگرافی MR در ارزیابی احتقان انسداد مجاری ادراری، هماچوری و آنومالی های مادرزادی و همچنین آناتومی تغییر جراحی مفید است و می تواند به ویژه در بیماران کودکان یا باردار مفید باشد یا اینکه باید از اجتناب از تابش یونیزه جلوگیری شود.شایع ترین تکنیک های توموگرافی MR برای نمایش دستگاه ادراری می تواند به دو دسته تقسیم شود: توموگرافی MR static-flouid و توموگرافی MR نمونه برداری. توموگرافی استاتیک فلورید MR از ترشحات بسیار ضخیم T2 استفاده می کند تا تصویر دستگاه ادراری را به عنوان مجموعه ای استاتیکی از فلور، به طور تکرار (میکروسکوپی MR) تکرار مکررا برای نشان دادن کلیه یورتورها و تأیید حضور استنوزهای ثابت، و در بیماران مبتلا به سیستم های جمع آوری انبساط یا مانع موفق تر است. توموگرافی اختصاصی MR در طول مرحله تخفیف افزایش پس از تجویز داخل وریدی مواد کنتراست مبتنی بر گادولینیم انجام می شود. بنابراین، بیمار باید عملکرد کلیه کافی داشته باشد تا اجازه دفع و توزیع مواد کنتراست را بدهد. تزریق دیورتیک یک مؤلفه مهمی است که در مورد توموگرافی MR مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند سیستم های غیرقابل تشخیص را بهتر نشان دهد. برای ارزیابی جامع از دستگاه ادراری، می توان با استفاده از تصویر برداری متعارف MR ترکیبات استاتیک فلورید و خروجی را در نظر گرفت. تفسیر موفقیت آمیز معاینه های اوروگرافی MR نیاز به آشنایی با بسیاری از مشکلات و مصنوعاتی که با این تکنیک ها مواجه می شوند.



معرفی


روشهای مختلفی برای تصویربرداری از دستگاه ادراری ایجاد شده است. از این تکنیک ها، تنها توموگرافی توموگرافی کامپیوتری (CT) و توموگرافی رزونانس مغناطیسی (MR) میتوانند ارزیابی جامع از سیستم جمع آوری ادرار، پارنشیم کلیه و ساختارهای اطراف ارائه دهند. اگر چه توموگرافی CT در حال نزدیک شدن به پتانسیل آن از نظر تفکیک فضایی، تمایز بافت و کشف آناتومی کلیه است، توموگرافی MR یک تکنولوژی جدید است. توموگرافی MR یک گروه تکامل یافته از تکنیک هایی است که توانایی تکرار غیرمستقیم تست تصویری جامع و خاص را برای بسیاری از اختلالات دستگاه ادراری بدون استفاده از تابش یونیزه فراهم می کند .



تکنیک های Urographic MR


شایع ترین تکنیک های URD برای نشان دادن دستگاه ادراری می تواند به دو دسته تقسیم شود: الف) توموگرافی MR static-flouid (همچنین به عنوان Urography MR استاتیک، Urography MR M2 یا MR هیدروگرافی شناخته شده است) و (B) MR دفع ادرار توموگرافی (همچنین به عنوان توموگرافی MR با وزنی T1 شناخته می شود)



پروتکل تصویربرداری برای توالی های اوروگرافی MR.







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.