Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

چگونه تمرکز کنیم؛ روش‌هایی موثر برای افزایش تمرکز

  


تمرکز فعال را تمرین کنید



1.در حال کار کردن، نت‌برداری کنید

یکی از موثرترین راه‌ها برای اینکه بدانیم چگونه تمرکز کنیم، این است که آنچه که در حال یادگیری‌اش هستید،‌ را با دست بنویسید. برخلاف تایپ کردن، این کار شما را وادار می‌کند تا با کاری فیزیکی، در فرآیند یادگیری درگیر شوید و ذهن‌تان بیشتر بر آن تمرکز کند.اگر در جمع کردن توجهتان در حین یک جلسه یا کلاس درس مشکل دارید، بیشتر یادداشت بردارید. به حرکت خودکارتان ادامه دهید. حتی اگر این کار بعدا خیلی به کارتان نیاید، شما را از فکر کردن به مسائل دیگر بازمی‌دارد.


2.خط خطی کنید

فکر طولانی نشانه‌ی این است که افراد توجه نمی‌کنند و ظاهرا برخی از افرادی که زیاد فکر می‌کنند، نقاشی‌های بی‌هدف بیشتری می‌کشند. خط‌ خطی کنید،‌ حتی اگر خطوط مورب و بی‌مفهومی می‌کشید. برخی مطالعات نشان می‌دهد که این کار به ذهن شما کمک می‌کند تا به موضوع مورد نظر توجه کرده و بر آن متمرکز بماند. از حوصله‌سررفتگی جلوگیری کنید و با فعال نگه داشتن ذهن‌تان، بیشتر یاد بگیرید.


3.در حین کار، با صدای بلند با خودتان صحبت کنید.

مانند خط‌ خطی کردن و نت‌برداری، ثابت شده که بلند صحبت کردن در زمان کار یا مطالعه باعث می‌شود آنچه که می‌خوانید و ایده‌هایی که در ذهن‌تان است،‌ درونی شود؛ البته ممکن است اطرافیان‌تان فکر کنند که حال‌تان خوش نیست. مانند نوشتن، بیان شفاهی شما را وادار می‌کند تا از کلمات استفاده کنید که باعث شکل‌گیری فرآیندی دو مرحله‌ای در یادگیری می‌شود که هم یادآوری را برایتان آسان‌تر می‌کند و هم شما را در موضوع بیشتر درگیر می‌کند.اگر خجالت می‌کشید، مکانی خلوت با سکوت کامل پیدا کنید یا منتظر شوید تا اطرافیان‌تان از پیش شما بروند و تنها شوید. یا راحت‌تر این است که اصلا نگران نباشید که دیگران در موردتان چه فکری می‌کنند. با خودتان صحبت کنید چون همه این کار را می‌کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.