Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آرتور اشکین


اولین دانشمند که برای استفاده از لیزرها برای کشف حوزه های کوچک اقدام کرده است، 29 سال قبل در این ماه، تحقیق پیشگامانه خود را منتشر کرد. تحقیقات او منجر به توسعه "میکروسکوپهای نوری"، دستگاههای مبتنی بر لیزر شده است که میتواند دستکاری ذرات کوچک و تشخیص نیروهای مولکولهای تک، و کار برنده جایزه نوبل در استفاده از لیزر را به دام انداختن اتم است .

  

آرتور اشکین، فیزیکدان آزمایشگاه تلفن بل در هولدمیل، نیوجرسی، پرتو لیزر را از طریق یک ظرف از آب پر شده با کره های لاتکس میکروسکوپی پرتاب کرد. او دریافت که حوزه ها از لبه پرتو به سمت مرکز آن کشیده شده است، سپس در جهت فوتون های حرکت پرتو توسط فشار تابش تحت فشار قرار گرفتند. او در نشست فیزیکی بررسی نامه ها در روز 26 ژانویه 1970 گزارش داد که با اشاره دادن دو پرتو لیزر در یکدیگر، یک دامنه پایدار برای این زمینه ها ایجاد کرد.


ویلیام فیلیپس، فیزیکدان موسسه ملی استاندارد و فناوری در Gaithersburg مریلند می گوید: "هنر تا به حال تاثیر زیادی بر روی هر دو ناحیه ای از موچین های نوری و تله اتمی داشته است." موچین های نوری از یک لیزر محکم متمرکز برای دستکاری ذرات میکروسکوپی استفاده می کنند. آنها می توانند نیروهای ظریف مولکول های تک بر یک ذره را بر اساس جابه جایی کم از تمرکز لیزر اندازه گیری کنند. برای مثال، در دهه گذشته محققان از میکروسکوپ نوری برای اندازه گیری فشار و کشیدن بین دو مولکول درگیر در انقباض عضلانی استفاده کردند: میوزین و آکتین. همانطور که برای تله تثبیت و خنک کننده هسته ای، فیلیپس می گوید: "اشکین" بسیاری از ایده های کلیدی را در سال گذشته جایزه نوبل فیزیک را برای این نوع کار به دست آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.