Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

چکیده مقاله خود را برای ارائه در یک کنفرانس چگونه بنویسیم؟

  

یک چکیده متن کوتاهی از بخش های مهم و جالب مقاله می باشد که قصد دارد خواننده را به خواندن کل مقاله ترغیب کند. یعنی در حکم یک متن برای بازاریابی مقاله شما می باشد. بنابراین اولین قانون برای نوشتن چکیده این است که باید خواننده را درگیر کند تا خواننده از خودش بپرسد مقاله شما در مورد چیست؟ و چرا باید آنرا مطالعه کنند؟

 عنوان ارائه شده مقاله نیز مهم هست. عناوین کوتاه و جذاب موثرتر هستند. باید مطمئن شویم عنوان انتخاب شده متن مقاله را توصیف می کند. شما باید طول عنوان را به ۱۲ کلمه محدود کنید.

با توجه به مقاله اصلی شما، چکیده شما به ارائه توضیحی واضح درباره موضوع مقاله و سوالی که تحقیقات شما بر اساس ان است نیاز دارید. شما  باید بگویید که تحقیقات شما در شروع چگونه بود و اکنون چگونه به انجام رسیده. به عنوان مثال آیا تجربی یا نظری است؟، آیا کمی یا کیفی است؟، یافته های خود چه ارزش دارد و یا مورد نیاز چه کسانی هست؟

پس از آن چکیده باید به طور خلاصه کار صورت گرفته در مقاله خود را توصیف کند و همچنین یک خلاصه ای از یافته ارائه بدهد. در نهایت لازم نیست نمودار و مراجع را در چکیده بیاوریم.

چکیده باید محدود به ۲۵۰ کلمه باشد. اگر چکیده شما کمتر از ۲۵۰ کلمه باشد ممکن است حق مطلب را ادا نکند و اینکه استفاده بیشتر از ۲۵۰ کلمه در چکیده نیز تاکتیک خوبی نیست وباید از آن پرهیز کرد.

لطفا موارد زیر در چکیده درج شود:

  • عنوان ارائه
  • پس زمینه یا هدف
  • روش ها
  • نتایج یا نتیجه گیری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.