Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نقاط کوانتومی چیست؟

  

شکوفه ساتری :   نقطه کوانتومی یک نانوکریستال نیمه هادی است که خواص منحصر به فرد آن متمایز از نیمه رسانا یا مولکول های گسسته است. Exiton ها در تمام ابعاد فضایی محدود می شوند و به خواص اپتیکی و الکتریکی خود می رسند که در تصویربرداری بیومدیکال مفید است و همچنین امکان استفاده در دستگاه های الکترونیکی و سیستم های انرژی خورشیدی دارد .


خواص

نقطه کوانتومی همه ی یکنواخت نیستند و در نتیجه خواص یک نقطه کوانتوم می توانند بسته به اندازه و شکل فردی آن متفاوت باشند.


استفاده در تصویربرداری پزشکی

نقطه کوانتومی یک روش جدید از تصویربرداری پزشکی ارائه می دهد که می تواند نتایج دقیق و دقیق ارائه کند. به عنوان تولید کریستال ها می تواند به شدت کنترل برای اندازه گیری و شکل کریستال های کنترل خواص هدایت را می توان به راحتی پیش بینی برای کمک به تفسیر نتایج.


توانایی تنظیم اندازه و بنابراین انرژی بالقوه کریستال اجازه می دهد تا آنها را برای اهداف خاص مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، کریستال های کوچکتر که با تغییرات انرژی بزرگتر مرتبط هستند، اثرات کوانتومی بیشتری را نشان می دهند که ممکن است در برخی از انواع تصویربرداری مفید باشد.


استفاده از سلولهای فتوولتائیک

سلول های خورشیدی سنتی از سلول های مبتنی بر سیلیکون برای تبدیل انرژی نور تولید شده از خورشید به انرژی الکتریکی استفاده می کنند. سلول های ولتاژ نقطه کوانتومی از توانایی ذاتی نقاط کوانتومی برای جذب نور فرکانس از خورشید بهره می گیرند و هیجان زده می شوند. این انرژی پس از آن می تواند مهار و استفاده می شود به عنوان جریان الکتریکی.


در حال حاضر، سلول های فوتوولتای نقطه کوانتومی وجود دارد اما کمتر کارآمد هستند از مدل سنتی سیلیکون. این می تواند به طور معنی داری تقریبا 9 درصد انرژی را از نور خورشید به انرژی الکتریکی تبدیل کند که امیدوارم با تحقیق و توسعه بیشتر بهبود یابد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.