Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جراحی لیزری و بیهوشی

  

قسمت اول فیزیک لیزر

فیزیک کوانتوم.


جهان دارای دو نوع اساسی اساسی است:


به طور مداوم به عنوان مثال سرعت

برای مثال امواج ایستاده و هارمونیک

مقادیر زیادی در فیزیک مولکولی، اتمی و زیر اتمی به صورت کوانتومی است. فیزیک کلاسیک فرض کرد که اینها مداوم بوده و تنها پس از ظهور فیزیک کوانتومی (c1900) مدلهای ساختار اتمی و تابش الکترومغناطیسی ممکن بود.


فیزیک کوانتومی و نور 


اکثر منابع نور گرم یا جامدات گرم هستند (به عنوان مثال رشته های تنگستن با حرارت الکتریکی) که طیفی از طول موج ها را منتشر می کنند که شدت نسبی آن وابسته به درجه حرارت است. فیزیکدانان کلاسیک دریافتند متغیرهای زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد، به طوری که برای ساده کردن چیزهایی که فرد "رادیاتور حفره" را اختراع کرد، به سادگی یک جامد توخالی با سوراخ در کنار آن بود. هنگامی که به دمای خاصی گرم می شود، نور از سوراخ روشن تر از خارج است. این نیز تا حد زیادی مستقل از مواد مورد استفاده برای ایجاد رادیاتور است و به سادگی با دمای متفاوت است. با این وجود، فیزیکدانان کلاسیک با استفاده از نظریه موج نور هنوز نمیتوانند شدت نسبی طول موجهای مختلف این حفره یا تابش سیاه را توضیح دهند.


در سال 1900، ماکس پلانک متوجه شد که اتمها در حفره به عنوان نوسانگرهای الکترومغناطیسی رفتار می کنند که می توانند نور را از داخل حفره و نور را جذب کنند، اما فقط در فرکانس های مشخصی. او نتیجه گرفت که اتمها نمیتوانند پیوندی از انرژیهای مختلف داشته باشند، اما تنها انرژیهایی که از معادله به دست میآید:


E = nhv


E = انرژی

n = یک عدد انتگرال

h = ثابت پلانک

V = فرکانس


و ... ادامه دارد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.