Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جایزه علی جوان دانشمند لیزرپزشکی ثبت جهانی شد

  

دبیر انجمن جهانی لیزر پزشکی ایران اعلام کرد: جایزه جهانی «علی جوان» دانشمند برجسته ایرانی در لیزر پزشکی ثبت جهانی شد.

رضا فکرآزاد روز یکشنبه در نشست خبری افزود: دکتر علی جوان دانشمند برجسته ایرانی بود که در حوزه لیزرپزشکی فعالیت می کرد.
دبیر انجمن جهانی لیزر پزشکی اظهار داشت: تاکنون پنج دانشمند مطرح دنیا در حوزه های علوم پایه، علوم بالینی، جراحی پلاستیک و زیبایی این جایزه را دریافت کردند.
فکر آزاد گفت: تندیس علی جوان از سوی انجمن لیزر پزشکی طراحی و به این دانشمندان برجسته از کشورهای ژاپن، روسیه، انگلیس، هند و نروژ اعطا شد و هر جایزه علی جوان هر دوسال یکبار در کشورهای مختلف برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه لیزر در پزشکی کاربرد بسیاری دارد، گفت: در گذشته دستگاه های مختلف لیزر در زمینه پست، چشم پزشکی، دندانپزشکی و غیره وارد ایران می شد ولی در شرایط کنونی با توجه به افزایش قیمت ارز هزینه های واردات این دستگاه افزایش یافته و شرایط را سخت کرده است.
فکرآزاد ادامه داد: دستگاه های لیزر پوست و دندان پزشکی که در گذشته با قیمت حدود 300 میلیون تومان وارد کشور می شد، اکنون با افزایش نرخ ارز به یک میلیارد تومان رسیده است و شرایط پزشکان در حوزه سلامت را سخت خواهد کرد.
رئیس انجمن لیزر پزشکی ایران افزود: قبل از تحریم بهترین لیزرهای درمانی چشم پزشکی در ایران بود و بسیاری از لیزرهای پوستی به کشور وارد می شد، ولی در حال حاضر مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده و ارائه خدمات را تحت تاثیر قرار داده است.
فکرآزاد گفت: در حال حاضر افزایش قیمت ارز بار زیادی را برای پزشکان ایجاد کرده است و باید تلاش کنیم به خودکفایی در لیزر پزشکی برسیم.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی ضروری است دستگاه های لیزر در حوزه پزشکی اعم از پوست، چشم و زنان در کشور توسط متخصصان برجسته ایران ساخته شود تا قادر باشیم در این زمینه با دیگر تولیدکنندگان در جهان رقابت کنیم. 
فکرآزاد افزود: دستگاه ها در حوزه پزشکی گران شده و بیمه ها هزینه های تهیه این دستگاه ها را تقبل نمی کنند؛ امید است مساعدت در این زمینه صورت گیرد.
وی به کاربرد لیزر در زمینه تشخیص بیماری های زنان، عروق و تومورهای ریوی اشاره کرد و گفت: کاربرد لیزر در جراحی است که بدون درد و خونریزی بوده و یک ابزار نیست بلکه فناوری و تکنولوژی است.
بنابراین گزارش علی جوان دانشمند در حوزه لیزرپزشکی بود که در سال 1305 در شهر تبریز دیده به جهان گشود و برای ادامه تحصیلات به آمریکا رفت. وی تحقیقات بسیاری در این حوزه انجام داد و در سال 1395 بر اثر کهولت سن از دنیا رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.