Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوفوتونیک

بیوفوتونیک یک زمینه بین رشته ای است که شامل تعامل بین تابش الکترومغناطیسی و مواد بیولوژیکی از جمله: بافت ها، سلول ها، ساختارهای زیر سلولی و مولکول ها در موجودات زنده است.

  

تحقیقات اخیر بیوفوتونیک برنامه های جدیدی را برای تشخیص و درمان بالینی شامل مایعات، سلول ها و بافت ها ایجاد کرده است. این پیشرفت ها به دانشمندان و پزشکان اجازه می دهد تا تشخیص برتر و غیر تهاجمی برای جریان خون عروق و جریان خون، و همچنین ابزار برای بررسی بهتر ضایعات پوستی. پیشرفت هایی در تحقیقات بیوفوتونیکی علاوه بر ابزارهای تشخیصی جدید، درمانهای جدید فتوترمال، فتودینامیکی و بافت را فراهم کرده است.


پوست با مشاهده همکاری های متعدد و پیچیده بین مواد نور و بیولوژیکی، زمینه بیوفوتونیک مجموعه ای منحصر به فرد از تکنیک های تشخیصی ارائه می دهد که پزشکان می توانند از آن استفاده کنند. تصویربرداری بیوفوتونیک زمینه روش پوست را با تنها تکنیک غیر تهاجمی موجود برای تشخیص سرطان پوست فراهم می کند. روش های تشخیصی سنتی برای سرطان پوست شامل ارزیابی بصری و بیوپسی می شود، اما تکنیک طیف سنجی فلورسانس منجر به لیزر جدید اجازه می دهد تا متخصصین پوست با مقایسه اسپکتوگراف های پوستی بیمار با اسپکتوگراف هایی که بافت بدخیم شناخته می شوند، مقایسه شود. این پزشکان را با تشخیص و درمان های قبلی تشخیص می دهد.



"در میان تکنیک های نوری، یک تکنولوژی تصویربرداری در حال ظهور مبتنی بر اسکن لیزر، توموگرافی انسجام نوری یا تصویربرداری OCT یک ابزار مفید برای تمایز سالم از بافت بدخیم پوست است." اطلاعات بلافاصله قابل دسترسی است و نیاز به برداشت پوست را از بین می برد.  این همچنین نیاز به نمونه های پوستی در یک آزمایشگاه را برطرف می کند که هزینه های کار و زمان پردازش را کاهش می دهد.


علاوه بر این، این تکنیک های تصویربرداری نوری را می توان در طی روش های جراحی سنتی برای تعیین مرز ضایعات مورد استفاده قرار داد تا اطمینان حاصل شود که کل بافت بیمار برداشته شود. این کار با کشف نانوذراتی است که توسط یک ماده فلورسنت به نور فوتون قابل قبول رنگ داده شده است.   نانوذرات که با رنگهای فلورسنت و پروتئین مارکرها کاربرد دارند، در نوع بافت انتخاب شده جمع می شوند. هنگامی که ذرات در معرض نورهای طول موج قرار می گیرند که به رنگ فلورسنت متصل هستند، بافت ناسالم درخشان می شود. این اجازه می دهد تا برای جراح حضور به سرعت بینایی بین مرزهای بین بافت سالم و ناسالم شناسایی، در نتیجه زمان کمتری در جدول عامل و بهبود بیماران بالاتر است. "با استفاده از دستگاه های میکروارگانیل دی الکتروریسی، نانوذرات و بیومارکرهای DNA به سرعت در محیط میکروسکوپیک جداگانه متمرکز شده و متمرکز شده و میکروسکوپ اپیفلوئورسنت را به راحتی شناسایی می کنند"

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.