Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

راهکار عملی برای افزایش ساعت مطالعه

  

همه‌ی ما دوست داریم از ساعاتی که در روز در اختیار داریم حداکثر استفاده را بکنیم و با انرژی و انگیزه، ساعت‌های زیادی را به تلاش بگذرانیم. از صبح روند مطالعه‌مان را آغاز می‌کنیم و تا شب مشغول هستیم؛ اما وقتی مجموع ساعات مطالعه‌مان را در دفتر برنامه‌ریزی محاسبه می‌کنیم هنوز هم با آن‌چه انتظار داشتیم فاصله‌ی زیادی دارد.

اما راه‌حل چیست؟

یک راه‌حل عملی این است که اکنون، در فصل تابستان، فشرده‌سازی زمان‌های مطالعه را تمرین کنیم. به طور مثال اگر دیروز از ساعت 8 صبح تا 10 شب مشغول مطالعه بودیم و جمع ساعت مطالعه‌ی ما 6 ساعت بود، بهتر است امروز، بدون این‌که مقدار ساعت مطالعه را افزایش دهیم، آن را فشرده‌تر اجرا کنیم؛ یعنی همان 6 ساعت را بخوانیم اما این بار از 8 صبح تا 8 شب و روز بعد همان مقدار را از 8 صبح تا 6 عصر و به همین ترتیب، بدون این‌که ساعات استراحت را از بین ببریم، ساعات مطالعه را فشرده‌سازی کنیم.

این فرایند ممکن است حدود چند روز زمان ببرد. بعد از آن می‌توانیم در مدت‌زمانی که از عصر تا شب برای خود ایجاد کرده‌ایم برای انجام کارهای ساده‌تر، مثل حل تست‌های قرابت معنایی، حفظ واژگان زبان، تحلیل تست‌هایی که در طول روز کار کرده‌ایم و... استفاده کنیم.

کم‌کم علاوه بر این‌که سرعت عملمان بالاتر می‌رود، می‌توانیم به‌خوبی ساعت‌های مطالعه و استراحتمان را مدیریت کنیم و هم‌چنین ساعت مطالعه‌ی خود را افزایش دهیم. بعد از مدتی می‌بینیم که تا چه اندازه در زمان‌های استراحت، اتلاف وقت داشته‌ایم که اکنون با مدیریتِ آن‌ها توانسته‌ایم به ساعت مطالعه‌ی دلخواهمان دست پیدا کنیم.

حتماً در فصل تابستان این موضوع را تمرین کنید و از نتایج مثبت آن در طول سال تحصیلی استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.