Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

  

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان (implant)، همان طور که از نام آن پیداست نوعی پروتز کاشتنی است که در دهان جایگذاری می‌شود. ایمپلنت در واقع یک پایه تیتانیومی (و گاهی اوقات زیرکونیا) است که در داخل استخوان فک در زیر لثه جایگذاری می‌شود تا همانند ریشه دندان عمل کرده و روکش دندان یا دندان مصنوعی را در جای خود ثابت و مستحکم نگه دارد. ایمپلنت دندان که امروزه بسیار رایج است، شکلی شبیه به پیچ دارد و در داخل سوراخی که در استخوان فک ایجاد می‌شود، قرار می‌گیرد تا ظرف چند ماه به استخوان فک جوش بخورد. از ایمپلنت دندان هم می‌توان برای ثابت کردن دندان های مصنوعی و هم به عنوان یک دندان تکی استفاده کرد.


انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟

خود ایمپلنت دندان معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود. تیتانیوم مواد استاندارد برای ساخت ایمپلنت است که چندین دهه با نتایج بسیار خوبی امتحان خود را پس داده است. اباتمنت قطعه واسطه بین ایمپلنت و دندان جدید است که نقش آن نگه داشتن دندان بر روی ایمپلنت می‌باشد. اباتمنت نیز غالباً از تیتانیوم ساخته می‌شود اما ممکن است از اباتمنت سرامیکی استفاده شود.

روکش دندان که در واقع جایگزین تاج دندان می‌شود در صورتی که برای دندانهای جلویی استفاده شود معمولاً از جنس سرامیک یا پورسلین انتخاب می‌شود. روکش دندان سرامیکی ظاهری کاملاً شبیه دندان طبیعی دارد . در برخی موارد به خصوص در مورد دندان های عقبی که تحت فشار زیادی قرار دارند، ممکن است از روکش پی اف ام ( اسکلت فلزی با رویه سرامیکی) و یا روکش فلزی استفاده شود تا استحکام آن افزایش پیدا کند. مسلماً استحکام و مقاومت روکش فلزی بیشتر از روکش سرامیکی است و احتمال صدمه دیدن آن کمتر است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.