Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

دندانپزشکی لیزری

  

دندانپزشکی لیزری :


لیزرها در دهه 1990 ابتدا به دندانپزشکی معرفی شدند و تبدیل به روش ایمن و موثر برای درمان بسیاری از درمانهای دندانپزشکی شده و دهان را سالم نگه داشتند.


دو نوع لیزر، لیزر بافت سخت و لیزر بافت نرم وجود دارد. لیزر بافت سخت می تواند در درمان هایی که در آن ساختارهای استخوانی و دندان ها به شکل یا آماده سازی می شوند مانند پر کردن دندان ها استفاده شود. لیزرهای بافت نرم برای برش و حذف بافت نرم در روش مانند طول تاج استفاده می شود.


با این حال، لیزر بافت نرم نیز افزایش یافته است استفاده می شود در درمان بیماری های پریودنتال. بیماری پریودنتال یک نوع بسیار شدید بیماری لثه است. یک لیزر بافت نرم می تواند برای کشتن عفونت باکتری، عملا استریل کردن لثه ها و فعال سازی رشد بافت ها مورد استفاده قرار گیرد. تعداد روزافزونی از شیوه های زیبایی دندانپزشکی نیز این لیزرها را به روشهای مجسمه سازی لثه اضافه می کند تا باکتری هایی که در زیر خط دندان قرار دارند را از بین ببرد. لیزر بافت کم بافت نرم نیز شناخته شده است که برای سرعت بخشیدن به روند سفید کردن دندان استفاده می شود. لیزرهای بافت سخت نیز در بخش بهداشت استفاده می کنند، زیرا آنها می توانند برای تشخیص علائم اولیه حفره ها با برداشتن پوسیدگی دندان استفاده شوند.


علاوه بر اینکه یک راه حل موثر است که به دندانپزشک کمک می کند تا بیماران با دهان سالم داشته باشد، مزایای دیگری نیز برای دندانپزشکی لیزر وجود دارد.


استفاده از لیزرها و دقت آنها در طی مراحل جراحی به این معناست که نیاز به استفاده از بیهوشی یا بخیه در دهان وجود دارد. این موجب کاهش خونریزی در طی یک روند می شود، زیرا رگ های خونی توسط لیزر بوسیده می شوند. آسیب به بافت های اطراف به حداقل می رسد و زخم های سریع تر بهبود می یابند. عفونت های باکتریایی به عنوان لیزر استریل دندان ها و لثه ها حذف می شوند.


دندانپزشکی لیزر ایده آل برای کودکان و بیماران مضطرب است زیرا لیزرها هر گونه درد، ناراحتی یا زمان بهبودی که معمولا با روشهای دندانپزشکی مرتبط است را کاهش می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.