Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

چهار نوع لیزر مورد استفاده در دندانپزشکی

  



چهار نوع لیزر مورد استفاده در دندانپزشکی :



لیزر اربیوم: این لیزر را می توان در بافت سخت برای آماده سازی حفره یا برش استخوان، با استفاده از پالس های کوتاه 50-100 میکرو ثانیه، مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان آن را در بافت نرم با استفاده از پالس های طولانی 300-1000 میکرو ثانیه ای استفاده کرد. در این حالت می توان از روش های پریودنتال، خطوط لثه ای، فریتکتومی ها، روکش چهره یا بیوپسی ها استفاده کرد. مزایای استفاده از این نوع لیزر شامل نفوذ حرارت حداقل، بهبود سریع و حداقل درد پس از عمل است. با این حال، این لیزرها بزرگ و گران هستند و به طور قابل توجهی بیشتر از ارتودنتیست که معمولا در موارد روزمره استفاده می شود.


لیزر Nd: YAG: این اولین لیزر برای دندانپزشکان بود و در سال 1990 معرفی شد. لیزر پالس با طول موج 1064nm، لیزر Nd: YAG دارای توانایی منحصر به فرد برای نفوذ عمیق به بافت است و حتی می تواند فیبرین را تحریک کند تشکیل، کمک به انعقاد محل های عملیاتی. این لیزر در زمینه پریودنتال برای ضدعفونی و ضدعفونی کردن جیب پریودنتال استفاده شده است.


لیزر CO2: معرفی شده در دهه 1970، این لیزر دارای طول موج 10600 نانومتر است و آب بسیار جذب می شود. این در هموستاز بسیار خوب است، اما فقط در بافت نرم قابل استفاده است. این برای برش بافت نرم با کاهش زگیل مفید است و برای بیوپسی ها اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. بخیه ها به ندرت مورد نیاز هستند زیرا هیستواستیس فوق العاده خوب است.


لیزر دیود: فشرده و مقرون به صرفه، این لیزر اغلب توسط ارتودنتیست ها برای مدیریت بافت نرم استفاده می شود. طول موج لیزر دیود از 805 تا 1064 نانومتر است که بدین معنی است که می توان آن را فقط در بافت نرم استفاده کرد. طول موج 940 نانومتر نشان دهنده قله برای جذب انرژی لیزر توسط هموگلوبین، اکسی هموگلوبین و آب است و لیزر دیود 940 نانومتری به عنوان یک ابزار برای برش بافت لثه ای موثر است.


لیزر دیود با استفاده از گرما به عنوان منبع انرژی برای برش بافت استفاده می شود و می توان آن را به طور کامل برای frenectomies، بیوپسی ها، قرار گرفتن در معرض سگ، recontouring لثه و gingivectomies استفاده می شود. زهکشی های جزئی در اطراف محل جراحی بسیار رایج هستند، اما در شرایط عادی در یک پنجره سه تا پنج روزه حل می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.