Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تشخیص پوسیدگی دندان با لیزر

تشخیص پوسیدگی دندان با لیزر

رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران گفت: لیزر در تشخیص پوسیدگی به عنوان یک ابزار بسیار ساده و بدون آسیب است هنگامی که یک عکس رادیوگرافی گرفته می‌شود این عکس اشعه ایکس را به بیمار منتقل می‌کند و هر چقدر این اشعه ایمن باشد مطلقا سالم نیست؛ این امواج   الکترومغناطیس می‌توانند باعث ایجاد جهش شوند.

وی افزود: به این جهت به دنبال ابزار‌هایی هستیم که با ریسک کمتر بتواند راهگشا باشد البته با تکنیک‌های جدید رادیولوژی شدت کم، این مشکل تا حدودی رفع شده ولی هنوز به صفر نرسیده است و نگرانی‌ها در این باره هنوز وجود دارد. لیزر می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد، زیرا جهش در سلول‌ها ایجاد نمی‌کند. این امر در خانم‌های باردار، افراد دارای پرکاری تیروئید و حتی بچه‌ها که معمولا کنترل کردن آنها سخت است اهمیت را دو چندان نشان می‌دهد و می توان با خیال راحت پوسیدگی دندان را تشخیص داد.

فکر آزاد گفت: اگر دندان یک کودک بر اثر یک حادثه بشکند یک دندانپزشک معمولی نمی‌تواند کاری انجام دهد، زیرا کودک در عصب دندان تکامل کافی را نداشته است و نمی‌تواند به سرما و گرما‌های الکتریکی یا حرارتی جواب درستی بدهد. بنابراین پزشک مجبور است از بیمار بخواهد در چند ماه آینده و هنگامی که علائمی چون آبسه را مشاهده کرد مراجعه کند تا درمان شروع شود. این زمان برای درمان خیلی دیر بوده و دندان از بین رفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.