Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

درمان پوست لیزر برای اهداف زیبایی و پزشکی

درمان پوست لیزر یک تکنیک مهاجم کوچک در چین دادن چین و چروک و زخم، حذف تاتو و درمان انواع خاصی از سرطانها است.

  

مقدمه ای بر درمان پوستی لیزر


لیزر یکی از پیشرفته ترین پیشرفت های علمی در قرن گذشته است. از زمان ثبت اولین لیزر لیزر در سال 1960، صنعت لیزر از تحقیقات به پزشکی، و در حال حاضر به صنعت درمان پوست گسترش یافته است. اولین گام در جهت درمان لیزر پوست در سال 1964 با توسعه لیزر دی اکسید کربن رخ داد. محققان دریافتند که پرتو نور که توسط این لیزر تولید می شود، به وضوح جذب آب می شود. از آنجایی که بافت نرم عمدتا از آب تشکیل شده است، آنها تئوری کردند که لیزرها می توانند برای برش از طریق بافت استفاده شوند. چند دهه بعد، توسعه لیزرهای دی اکسید کربن قادر به احیای پوست بود و موجب آسیب بیشتر به محیط اطراف شد.


چگونه کار می کند؟


نور خورشید یا نور فلورسنت می تواند طول موج های مختلفی داشته باشد که در همه جهات حرکت می کند. با این حال، نور لیزر یک طول موج تک در طول مسیر پرتو باریک متمرکز شده است. این اجازه می دهد تا برای کنترل دقیق دقیق بر روی سیستم و لیزر گزینه ای ارزشمند در درمان پوست است. جراحان پوستی معمولا از لیزر گاز استفاده می کنند که در آن یک جریان الکتریکی از طریق یک گاز برای تولید یک منبع نور قوی ارسال می شود و خروجی قدرت لیزر وابسته به نوع گاز است که به عنوان یک رسانه استفاده می شود. درمان های پوستی لیزر اغلب از دی اکسید کربن یا لیزر اربیوم استفاده می کنند. لیزر CO2 با استفاده از پالس های کوتاه و انرژی بالا برای حذف پوست بافت در یک الگوی اسکن. این به این معنی است که ستون های مشخصی از پوست در حالی که پوست اطراف را بدون آسیب رسانده و باعث تحریک بهبود می شود، برداشته می شود. لیزرهای دی اکسید کربن بهترین روش برای درمان نگرانی های پوستی عمیق هستند زیرا قدرت بالای آنها باعث نفوذ عمیق پوست می شود. لیزر اربیوم از تکنیک مشابهی استفاده می کند، اما از لیزر CO2 کمتر قدرتمند است. Resurfacing اربیوم سپس بهتر است برای شرایط سطح پوست سطح، معمولا چروک های سطحی، زخم ها یا آسیب خفیف خورشید مناسب باشد.


زخم و چین و چروک


تکنیک های جوش لیزری اغلب در چین و چروک و زخم استفاده می شود. برای جراحات شدیدتر، جراحان پوست اغلب از تکنیک به نام کسر لیزر CO2 کسر استفاده می کنند. در این روش ستون های کوچک و عمیق نور از طریق سوراخ های میکروسکوپی یک اسکنر ارسال می شوند. این باعث می شود تا شیوه درمان منطقه بر روی پوست ایجاد شود. فضاهای بین ستون های نور، بدون تاثیر هستند، به طوری که پوست قادر به بهبودی سریعتر است. در طول این روند، سلول های پوستی آسیب دیده یا زخمی برداشته می شوند و باعث تحریک سلول های جدید پوستی می شوند تا زخم ها و چین و چروک را خنثی کنند. لیزر اربیوم میتواند برای اصلاح چین و چروک های سطحی یا زخم استفاده شود، چرا که فراتر از فرکانس پایین تر می شود تا سفت شود و پوست را همانطور که می میرد، صاف کند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.