Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

الیاف نوری برای سنسورهای پزشکی

  

الیاف نوری یک ابزار مناسب برای انتقال نور قوی هستند.در این مقاله، ما انواع مختلفی از فیبرهای نوری، ویژگی های مورد نظر برای کاربردهای پزشکی و برخی از کاربردهای جالب در سیستم های تصویربرداری و حسگرها را مورد بحث قرار خواهیم داد.


چگونه نور از طریق فیبرهای نوری گسترش می یابد؟


الیاف توسط بازتاب داخلی به اصطلاح (TIR) که به عنوان یک پدیده نوری در نظر گرفته شده است، جایی که یک نور ناشی از یک مرز دو رسانه، انعکاس 100٪ در برخی از زوایای بحرانی بحرانی را تجربه می کند اگر رسانه ای که در حال حرکت است دارای شاخص بالاتر انعکاس از رسانه ای که نزدیک است. در الیاف، هسته شامل یک منطقه با شاخص انشعابی بالاتر از اطراف است که به نام روکش. از آنجا که TIR، نور می شود از مرز هسته روکش و منعکس شده و در محدوده منطقه اصلی قرار می گیرد.


الیاف، که هسته ها کوچکتر از 10 um هستند، از تک حالت پخش نور استفاده می کنند و به الیاف تک حالت می گویند. از سوی دیگر، الیاف چند منظوره بزرگتر از 10 um هستند و از پخش چندتایی پشتیبانی می کنند. اپتیک هندسی می تواند برای به دست آوردن بینش از پخش در چنین الیاف استفاده می شود. تصویر زیر نشان دهنده دو اندازه فیبر با TIR نشان داده شده در فیبر چند حالته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.