Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک پزشکی اساس درمان بسیاری از بیماری‌ها است

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی با اشاره به اینکه فیزیک پزشکی اساس بسیاری از تشخیص‌ و درمان بیماری‌ها است، گفت: توسعه بنیادین دانش فیزیک پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج‌ فارس و آسیای میانه پیشرو بوده است.
  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا دیوبند در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران اظهار کرد: این کنگره به میزبانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری انجمن علمی فیزیک پزشکی ایران در تاریخ ۲۸ و ۲۹ تیر ماه در محل دانشکده پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره گردهمایی متخصصان، اساتید و فرهیختگان این حوزه، بحث و تبادل‌نظر در مورد یافته‌های علمی، آشنایی با موضوعات و تکنولوژی‌های جدید، فراهم کردن فرصت علمی برای دانش‌آموختگان و برقراری انسجام و وحدت بین متخصصان و صاحبنظران است.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران ادامه داد: معرفی بهتر و بیشتر فیزیک پزشکی به کاربران و مسئولان همچنین ارتقا جایگاه کاری متخصصان فیزیک پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

دیوبند ادامه داد: امروزه فیزیک پزشکی و تجهیزات مورد استفاده، اساس بسیاری از تشخیص‌ بیماری‌ها و درمان در حوزه پزشکی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حوزه تصویربرداری، پرتو درمانی و رادیو آنکولوژی، پزشکی هسته‌ای و به‌طور کلی استفاده از پرتوهای یونیزان و غیر یونیزان در امور پزشکی اشاره کرد. در تمام موارد از پرتوهای یونیزان نظیر گاما، ایکس، الکترون و نوترون و پرتوهای غیر یونیزان نظیر اواج رادیو فرکانس، ماورا بنفش و مادون قرمز استفاده می‌شود. بدیهی است کاربرد روز افزون منابع مذکور ضرورت رعایت اصول و موازین حفاظت در برابر اشعه و بررسی آسیب‌های پرتوی از دیگر موارد کاربرد فیزیک پزشکی است.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران در مورد چالش‌های فیزیک پزشکی، گفت: کمبود تجهیزات و امکانات بروز در این حوزه در قیاس با کشورهای توسعه یافته و مشکلاتی که در زمینه تحقیق و توسعه در حوزه مذکور وجود دارد از دیگر چالش‌های این حوزه به شمار رفته که لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

دیوبند گفت: همه متخصصان فیزیک پزشکی، دانش‌آموختگان این حوزه و مهندسان هسته‌ای و پرتو پزشکی، مهندسی پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر اشعه، متخصصان زیست شناسی پرتویی در همه مقاطع از گروه‌های هدف این کنگره هستند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: توسعه بنیادین دانش فیزیک پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج‌ فارس و آسیای میانه پیشرو بوده ولی نیاز داریم ارتباطات علمی بیشتری با کشورهای توسعه یافته داشته باشیم که یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره نیز است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.