Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

حمید لطیفی

حمید لطیفی متولد Nov,05,1958 تهران، یکی از پیشگامان اپتیک و لیزر و رشته فوتونیک در ایران است.

وی بعد از گذراندن تحصیلات اولیه در تهران برای ادامه تحصیل دو سال قبل از انقلاب به آمریکا سفر کرد و در سال ۱۹۸۲ میلادی وارد دانشگاه California State University at Hayward شد و مدرک لیسانس فیزیک خود را از این دانشگاه اخذ کرد.   سپس در سال ۱۹۸۶ میلادی وارد دانشگاه New Mexico State University at Las Cruces شد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته فیزیک از همین دانشگاه اخذ کرد.

و برای یک سال(June1989- ژوئن ۱۹۹۰) در دانشگاه Colorado State University مشغول به تحقیق شد.

از July 1990- ژانویه ۱۹۹۱ در دانشگاه سابق خود New Mexico State University به تحقیقات خود ادامه داد. وی پس از ۱۴ سال زندگی و تحصیل در آمریکا به ایران بازگشت و در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تدریس در رشته اپتیک و فوتونیک شد.

از جمله کارهای او تأسیس پژوهشکده لیزر و پلاسما در دانشگاه شهید بهشتی و ایجاد رشته جدید فوتونیک برای اولین بار در ایران می‌باشد که در سال ۸۱ برای اولین بار در این رشته دانشجوی کارشناسی ارشد و در سال ۸۳ دانشجوی دکتری پذیرش شد.

وی از بهمن ۱۳۸۴ تا مهر ۱۳۸۶ ریاست دانشگاه شهید بهشتی را عهده‌دار شد. بعد از دو سال در اواخر مهرماه ۸۶ لطیفی توسط وزیر وقت علوم زاهدی برکنار شد آن هم در زمانی که وزیر علوم در کشور حضور نداشت! که این عمل حواشی خاص خود را به دنبال داشت که از جمله آن استعفای دسته جمعی مدیران و معاونان دانشگاه بود.

وی اکنون در پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی دارای آزمایشگاه‌های پیشرفته نوری در زمینه‌های تصویربرداری نوری از مغز (نوروفوتونیک)، سنسورهای فیبرنوری، میکروفلوئیدیک، هولوگرافی می‌باشد و در همین دانشگاه مشغول تدریس است.

حمید لطیفی در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۷ به سمت دبیری ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته منصوب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.