Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جایزه NOBEL در فیزیک 2018 را به دانشمندان در زمینه اپتیک و فوتونیک می رساند

  


سه دانشمند در سال 2018 جایزه نوبل فیزیک را برای کارهای نوین خود در زمینه اپتیک و فوتونیک دریافت کردند. نیمی از این جایزه به آرتور اشکین برای تحقیقات خود در Bell Laboratories رفته و نیمه دیگر از جرارد مورو در École Polytechnique و دانشگاه میشیگان و دانا استریکلند در دانشگاه واترلو برای تحقیقات خود در دانشگاه راچستر اشتراک داشتند. آشکین اختراع میکروسکوپ نوری، قادر به جذب ذرات، اتم ها، ویروس ها و دیگر سلول های زنده با پرتو لیزر است. کار Mourou و Strickland منجر به راه های انقلابی برای ایجاد پالس های لیزری با شدت بسیار شدید بدون از بین رفتن مواد تقویت کننده می شود.


دین کچ می گوید: "من از روزهای خود با هم در آزمایشگاه های بل، می دانم که هنر از زمان ما با هم در ارتباط است، و این واقعا عالی است که او را به رسمیت شناختن برای تصور و تظاهرات" موچین های اپتیکی "که از آن پیشرفت های بسیاری و دیگر جوایز نوبل بیرون آمده است، به رسمیت بشناسند. به همان اندازه فوق العاده است که کار جرارد و دانا را برای هر دو نوآوری و تاثیر عظیم عملی در بسیاری از زمینه ها به رسمیت شناخته شود. "


آکادمی علوم سلطنتی سوئد می گوید: "اختراعاتی که در سال جاری به آن احترام می گذارند، فیزیک لیزر را تغییر داده اند. اشیاء بسیار کوچک و فرآیندهای فوق العاده سریع در حال حاضر در نور جدید دیده می شود."


دانشکده علوم نوری خوشحال است که این دانشمندان را در زمینه اپتیک و فوتونیک جشن بگیرند و به خاطر کارهای برجسته خود و این شناخت فوق العاده از موفقیت هایشان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.