Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پزشکی هسته ای / ساختار اتمی و هسته ای

  

شما بیشتر از آنچه که در اینجا در فیزیک دبیرستان خود قرار داده اید، مواجه خواهید شد. ما این مواد را مجددا بررسی خواهیم کرد. این فصل همچنین فرصتی برای بررسی درک شما از این موضوع را فراهم می کند.


این فصل ساختار اتمی، ساختار هسته ای، طبقه بندی هسته، انرژی اتصال و ثبات هسته ای را بررسی می کند.


اتم به عنوان پایه ساختمانی کل ماده در نظر گرفته می شود. نظریه ساده اتمی به ما می گوید که این دو مولفه را تشکیل می دهد: در برخی مواقع می توان وضعیت را به عنوان سیاره هایی که در اطراف خورشید قرار داشتند، در نظر گرفت.


از نقطه نظر الکتریکی، هسته گفته می شود که مثبت شارژ شده و الکترونها به طور منفی شارژ می شوند.


از نقطه نظر اندازه، شعاع یک اتم حدود 10-10 متر است در حالی که شعاع یک هسته حدود 10-14 متر است، یعنی حدود ده هزار بار کوچکتر است این وضعیت به عنوان یک توپ کریکت، نشان دهنده هسته، در وسط یک عرصه ورزشی دیده می شود. این دیدگاه به ما می گوید که اتم باید عمدتا از فضای خالی باشد. با این حال، وضعیت بسیار پیچیده تر از این تصویر ساده نیروهای فیزیکی است که اتم را با هم مرتبط می کنند.


پدیده های شیمیایی را می توان به عنوان تعامل بین الکترون های اتم های فردی در نظر گرفت. رادیواکتیویته بر هسته اتم


توصیف ساده هسته به ما می گوید که از پروتون ها و نوترون ها تشکیل شده است. این دو نوع ذره به صورت جمعی نامیده می شوند ذرات


از نظر جرمی از جرم یک پروتون تقریبا برابر با جرم نوترونی است و هر یک از این دوازده برابر جرم الکترون است. بنابراین بیشتر جرم اتم در ناحیه کوچک در هسته آن متمرکز است.


از نظر الکتریکی پروتون به طور مثبت شارژ شده و نوترون بدون شارژ است. یک اتم تمام الکتریکی خنثی است. تعداد پروتون ها در هسته.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.