Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

راه اندازی رشته علوم و فناوری تصویر برداری پزشکی در مقطع دکتری تخصصی

با راه‌اندازی رشته علوم و فناوری تصویربرداری پزشکی در مقطع دکتری تخصصی موافقت شد.

به گزارش ایسنا، دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به امکانات و اعضا محترم هیئت علمی درخواست تأسیس رشته علوم و فناوری تصویر برداری پزشکی (گرایش تصویر برداری مولکولی) در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D)را داشت که پس از بازدید شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری‬ با راه اندازی رشته مذکور در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D) با پذیرش دانشجو برای یک دوره از سال تحصیلی ۹۹-۹۸ موافقت شد.

  این موافقت به استناد رأی صادره در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام گرفت.

رشته علوم و فناوری‌های تصویر برداری پزشکی یک رشته نوین چند حیطه‌ای است که روش‌های تصویر برداری پیشرفته و به روز را در بر می‌گیرد. دانش آموختگان این رشته قادر به انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای خواهند بود که با استفاده از روش‌های متداول و نوین تصویربرداری به درک عملکرد سیستم‌های آناتومیک، فیزیولوژیک، متابولیک و عملکردی بدن انسان به خصوص در مغز و اعصاب و فرایندهای سلولی- مولکولی کمک می‌کنند.

مهمترین ویژگی این رشته چند حیطه‌ای بودن آن است که زیربنای فلسفه وجودی آن را تشکیل می‌دهد. از آنجا که این رشته هم جنبه‌های عمیق علمی و تحقیقاتی دارد و هم کاربرد مستقیم در خدمات پزشکی، می‌تواند نقش مهمی را در علوم ترجمه‌ای- کاربردی مغز و اعصاب، سرطان و ضایعات سلولی کاربردی ایفا کند. این بدین معناست که انتظار می‌رود.

دانش آموختگان این رشته سهم مهمی در کشف کاربردهای نوین تصویربرداری در درک عملکرد و بیماری‌های مغز ایفا کنند دانش آموختگان این رشته در قلمروی آکادمیک، در پیچیده‌ترین تحقیقات شرکت کرده و به تولید علم در کشور کمک می‌کند.

دانشجویان در جریان این دوره آموزش می‌بینند که از طرفی در قلمروی بالینی چگونه با جمع آوری و آنالیز صحیح داده‌های تصویربردای می‌توانند به پزشک متخصص یاری داده تا سریع‌تر به تشخیص رسیده و موجب ارتقای سطح سلامت افراد جامعه شود و از طرف دیگر با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری می‌توانند در سطوح عالی تحقیقاتی وارد شده و با ارائه کشفیات خود به جهان، موجب پیشرفت چشمگیر کشور در این علوم شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.