Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزرهای پالسی

تعریف: لیزرها نور را به صورت پالس منتشر می کنند


آلمانی: gepulste لیزر gepulste Laser : لیزر پالسی


رده: پالس های نور

  

لیزرهای مجهز به لیزرهایی هستند که نور را در یک حالت مداوم نادیده می گیرند، بلکه به شکل پالس های نوری می باشند. این اصطلاح بیشتر برای لیزرهای Q-switched که پالس های نانو مکعبی را منتشر می کنند، بیشتر استفاده می شود، اما این مقاله خلاصه ای از طیف گسترده ای از لیزرهای تولید پالسی را ارائه می دهد. بسته به مدت زمان پالس، انرژی پالس، سرعت تکرار پالس و طول موج مورد نیاز، روش های بسیار متفاوت برای تولید پالس و انواع مختلفی از لیزرهای پالسی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاله در مورد نسل پالس جزئیات دقیق تر روش های فنی را شرح می دهد، در حالی که در این مقاله برخی از انواع لیزرهای پالسی مورد بحث قرار می گیرند:


برای مدت زمان پالس نانو، می توان از لیزرهای مختلف Q-switched استفاده کرد. انرژی های پالس بالا با لیزرهای جامد حالت جامد قابل دستیابی هستند. برای انرژی های کوچک پالس، یک لیزر میکروچاپ یا لیزر فیبر مناسب می باشد.


پالس های نانوساختار در ناحیه طیف فرابنفش ماوراء بنفش با لیزر اکسایمر تولید می شوند.


برای تقویت قدرت متوسط ​​(به ویژه پالس های با سرعت بالا تکرار با انرژی های پالس متوسط)، تقویت کننده های فیبر با قدرت بالا می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

پالس ها با دوام در دامنه پیکوساکونه یا فموتسایکند معمولا با لیزرهای حالت قفل شده تولید می شوند که ممکن است لیزرهای جامد حالت، لیزرهای فیبر یا لیزرهای نیمه هادی باشند. برای انرژی های پالس بالا، یکی از تقویت کننده های احیا کننده یا لیزرهای تخلیه حفره استفاده می کند.

لیزرهای نیمه هادی جذب پذیر برای پالس های نانو ثانویه یا پیکاسوکونال با انرژی نسبتا کوچک مناسب هستند.

پالس نسبتا طولانی می تواند تولید شود، به عنوان مثال با استفاده از دیودهای لیزری در عملیات موج شبه پیوسته.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.