Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

دانشمندان روش جدیدی برای ایجاد تداخلات مورد استفاده برای تصویربرداری پزشکی را کشف کردند

  

دانشمندان دانشگاه مرکز کارآلینا لینبرگر جامع سرطان در یک پیشرفت برای تصویربرداری پزشکی، یک روش برای ایجاد تداخل رادیواکتیو برای تشخیص داروهای موجود در بدن و نیز بیماری های تصویری مانند سرطان و سایر شرایط پزشکی را کشف کرده اند.


محققان در مجله Science یک روش برای ایجاد تداخلات استفاده شده با توموگرافی انتشار پوزیترون و یا تصویربرداری PET نشان دادند. محققان گفتند یافته های آنها می تواند امکان اتصال برچسب های رادیواکتیو را به ترکیباتی که قبلا برچسب گذاری شده اند یا حتی غیرممکن است.


"توموگرافی انتشار پوزیترون یک تکنولوژی قدرتمند و سریع در حال توسعه است که نقش کلیدی در تصویربرداری پزشکی و همچنین کشف و توسعه مواد مخدر را بازی می کند." نویسنده این مقاله، متخصص مجله UNC Lineberger Zibo Li، استاد دانشکده دانشکده پزشکی UNC رادیولوژی، و مدیر برنامه Cyclotron و رادیو شیمی در مرکز تصویربرداری تحقیقات بیولوژیکی UNC. "این کشف یک پنجره جدید برای تولید عوامل PET جدید از داروهای موجود باز می کند."


اسکن های PET پیگیری یک برچسب رادیو اکتیو که به یک ترکیب متصل است. این ردیاب ها به طور کلی به داخل بدن تزریق می شوند و تصاویر شفاف بر روی اسکن های پزشکی تولید می کنند، زیرا تکرار در ضایعه، اندام یا بافت هدفمند تجمع می یابد. دانشمندان می توانند برچسب ها را به مولکول هایی مانند گلوکز متصل کنند، که در تومورها انباشته می شوند، زیرا سلول های سرطانی برای رشد بیش از حد خود و یا به اسیدهای آمینه که به عنوان بلوک های ساختمانی پروتئین ها می توانند در تومورها بسیار مصرف شوند، شکر را مصرف می کنند. آنها همچنین می توانند آنها را به داروهای بالقوه جدید متصل کنند تا مسیر خود را در بدن پیگیری کنند.


دیوید نییتویچ، استاد دانشکده علوم شیمی دانشگاه کالیفرنیای شمالی و همکارانش در این مطالعه می گوید: "به نظر می رسد که این اتفاق رخ می دهد که مولکول های توموری این منابع را سریعتر از سلول های سالم جذب می کنند." "آنچه که ما در زمینه انجام دادیم، یک روش جدید است که ایزوتوپهای نشاندار شده با رادیواکتیو اتم ها را به مولکول های دارویی تبدیل می کند به نحوی که قبلا انجام نشده است."


در مطالعه خود، محققان روش جدیدی را برای اتصال مولکول رادیواکتیو Fluorine-18، یک ایزوتوپ به طور گسترده ای در تصویربرداری PET، با شکستن ساختار شیمیایی خاصی از کربن و اتم های هیدروژن، توضیح داد. محققان در حضور نور آبی از یک لیزر و پس از افزودن مواد کاتالیستی برای سرعت واکنش، محققان می توانند اوراق قرضه شیمیایی موجود در ساختار را از بین ببرند و فلورین -18 را وارد کنید. پس از اتصال، تکرار اشعه گاما را که توسط تصویربرداری برداشته می شود منتشر می کند. محققان از یک سیکلوترون، شتاب دهنده ذرات، در مرکز تصویربرداری تحقیقات پزشکی Biomedical Research Center استفاده کردند تا فلوئور 18 را ایجاد کنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.