Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیست و ششمین کنفرانس هسته ای ایران در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اسفند ماه 98

  

در مهر و آبان ماه 1398 چندین نشست جهت معرفی مرکز علوم و تحقیقات ذرات بنیادی و تبیین موضوعات ذیل برگزار خواهد شد. اطلاع رسانی آن متعاقبا از طریق سایت انجمن هسته ای ایران انجام خواهد شد.  

توضیح مختصر در خصوص دو موضوع ویژه در بیست و ششمین کنفرانس هسته­ ای ایران در سال 1398:

 دو موضوع ویژه با عناوین:

  1. فیزیک و مهندسی ذرات بنیادی با تمرکز بر میون و نوترینو
  2. فیزیک و مهندسی نوترون،

توسط مرکز علوم و تحقیقات ذرات بنیادی با هدف انجام فعالیت­ های مرتبط با فیزیک و مهندسی ذرات بنیادی، معرفی این­گونه فعالیت­ ها و نیز افزایش همکاری­ ها با این مرکز مورد حمایت خواهد بود.

لازم به توضیح است، مرکز تحقیقاتی علوم ذرات بنیادی از سال 1396 در راستای تحقیق و پژوهش در زمینه فیزیک و مهندسی ذرات بنیادی شروع به فعالیت کرده است. ماحصل فعالیت­هایی که در این حوزه انجام شده است، در قالب چندین طرح پژوهشی و چندین رساله کارشناسی ارشد و دکترا انجام شده است. در حال حاضر پژوهش­ های این مرکز در زمینه فیزیک و مهندسی ذرات بنیادی به­ ویژه میون، و پادنوترینو متمرکز است.

طراحی و ساخت آشکارساز پادنوترینوی ایران معروف به آشکارساز ایراند (IRAND) از جمله دستاوردهای این مرکز تحقیقاتی می­ باشد.

هم­ اکنون فعالیت­ های گسترده­ ای در این مرکز در راستای مبانی فیزیکی حاکم بر ذرات بنیادی (میون و پادنوترینو) و آشکارسازی این ذرات، شبیه ­سازی آشکارسازی پرتوهای کیهانی میون و آنتی ­نوترینو، طراحی و ساخت آرایه آشکارساز میون و پادنوترینو و اندازه­ گیری میون­ های کیهانی و پردازش داده ­های مستخرج از آرایه آشکارساز در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.