Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

میکروسکوپ الکترونی

  

میکروسکوپ الکترونی یک میکروسکوپ است که از پرتو الکترون های شتاب یافته به عنوان منبع روشنایی استفاده می کند. از آنجا که طول موج یک الکترون می تواند تا 100000 برابر کوتاهتر از فوتون های نور مرئی باشد ، میکروسکوپ های الکترونی از قدرت حل کننده بالاتری نسبت به میکروسکوپ های سبک برخوردار بوده و می توانند ساختار اجسام کوچکتر را نمایان کنند. میکروسکوپ الکترونی روبشی در حالت تصویربرداری از میدان تاریک حلقوی [1] و بزرگنمایی تا حدود 10،000،000 better بهتر از وضوح تصویر در 50 دقیقه بعد از ظهر است.


میکروسکوپ های الکترونی از میدان های مغناطیسی شکل استفاده می کنند تا سیستم های لنز نوری الکترونی را تشکیل دهند که مشابه لنزهای شیشه ای یک میکروسکوپ نوری نوری است.


میکروسکوپ های الکترونی برای بررسی زیر ساختاری طیف گسترده ای از نمونه های بیولوژیکی و معدنی از جمله میکروارگانیسم ها ، سلول ها ، مولکول های بزرگ ، نمونه های بیوپسی ، فلزات و کریستال ها استفاده می شوند. از نظر صنعتی ، میکروسکوپ های الکترونی اغلب برای کنترل کیفیت و تجزیه و تحلیل شکست استفاده می شوند. میکروسکوپ های الکترونیکی مدرن با استفاده از دوربین های دیجیتالی و قاب های مخصوص قاب برای گرفتن تصاویر میکروگراف الکترونی تولید می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.