Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزرهای پزشکی

انواع مختلفی از لیزر وجود دارد که برای اهداف پزشکی استفاده می شود. در بیشتر موارد ، آنها اساساً نوعی پردازش مواد لیزر ، فقط بر روی مواد بیولوژیکی انجام می دهند. در چند مورد ، از نور لیزر به روش های دیگر استفاده می شود ، به عنوان مثال برای ایجاد واکنش های فتوشیمیایی.

  

لیزرها نه تنها برای درمان های پزشکی بلکه در اهداف تشخیصی و تحقیقات پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، روش هایی برای تصویربرداری چشم با توموگرافی انسجام نوری وجود دارد (که ممکن است لیزرهای با طول موج را درگیر کند) ، میکروسکوپ لیزری و طیف سنجی لیزر ، که همه می توانند برای برنامه ریزی درمانها مفید باشند. Optogenetics یکی دیگر از زمینه های مهم در تحقیقات پزشکی است که از فناوری لیزر سود می برد.


علاوه بر لیزرها ، سیستم لیزر پزشکی ممکن است شامل انواع مختلف دیگری از فناوری فوتونیک و نوری ، به عنوان مثال باشد. مبدلهای فرکانس ، فوتودکتورها برای اهداف مانیتورینگ ، دوربین ها و سیستم های تحویل پرتو.


به طور کلی ، سیستم های لیزر پزشکی باید شرایط نسبتاً سخت را تحقق بخشند. به ویژه ، آنها باید بسیار قابل اعتماد باشند ، زیرا عدم موفقیت در یک عمل پزشکی ممکن است عواقب جدی داشته باشد. پارامترهای عملکردی آنها باید به خوبی تکثیر و دقیقاً در حین کار کنترل شوند. قبل از استفاده از چنین لیزرها ، شرایط حقوقی متنوعی (به عنوان مثال تحقق استانداردهای خاص) ، که می تواند بین کشورها متفاوت باشد ، برآورده می شوند.


در بخش های زیر برخی از کاربردهای معمولی لیزرهای پزشکی توصیف شده است. البته توجه داشته باشید که این مقاله نمی تواند زمینه عظیمی از برنامه های پزشکی را به طور کامل پوشش دهد ، در حالی که بسیاری از برنامه های جدید در دست تهیه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.