Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در پوست

لیزر در پوست


همچنین پوست به ویژه در دسترس برای اشعه لیزر است و روش های مختلفی برای درمان لیزر برای درمان شرایط مختلف پوست ایجاد شده است. به عنوان مثال ، می توان ضایعات عروقی و رنگدانه را درمان کرد ، همچنین زخم ها و چین و چروک نیز وجود دارد. علاوه بر این ، لیزرها اغلب برای از بین بردن خال کوبی و رفع موی سر استفاده می شود.

  

در روش فتودینامیک ، برخی از مواد فتوسنتزایزر به جریان خون تزریق می شود و بصورت موضعی از طریق تابش لیزر فعال می شود بطوریکه این ماده سمی می شود و باعث مرگ سلولی می شود. از چنین روشهایی می توان نه تنها برای درمان سرطان پوست بلکه سرطان پروستات ، عفونت های مختلف و آکنه نیز استفاده کرد.


در پوست ، فرد اغلب از لیزرهای تغییر یافته Q در طول موجهای مختلف استفاده می کند ، گاهی اوقات همراه با دو برابر شدن فرکانس ، اما در موارد دیگر عمل شبه موج مداوم یا عملکرد موج مداوم مورد نیاز است.


برای برخی از درمانها به عنوان مثال در مورد ضایعات پوستی ، مهم است که نواحی با طول موج نامناسب انجام شود که در آن هموگلوبین جذب قوی دارد. به همین دلایل ، طیف گسترده ای از خطوط مختلف لیزر استفاده می شود - به عنوان مثال:


532 نانومتر از لیزرهای YAG با فرکانس دو برابر شده است

568 نانومتر از لیزرهای یونی کریپتون

694 نانومتر از لیزرهای یاقوت

755 نانومتر از لیزرهای الکساندریت

1064 نانومتر از Nd: YAG

2.94 میکرومتر از لیزر Er: YAG

10.6 میکرومتر از لیزرهای CO2 پالس یا موج مداوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.