Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

به دام انداختن نوری و دستکاری ذرات خنثی با استفاده از لیزرها

به دام انداختن لیزر و دستکاری ذرات خنثی با استفاده از نیروهای فشار تابش است. چنین تکنیکهایی در مورد انواع ذرات کوچک مانند اتمها ، مولکولها ، ذرات دی الکتریک ماکروسکوپی ، سلولهای زنده و اندامکهای موجود در سلولها کاربرد دارد. این روش های نوری تأثیر انقلابی در زمینه های فیزیک اتمی و مولکولی ، بیوفیزیک و بسیاری از جنبه های فناوری نانو داشته است.

  

در فیزیک اتمی ، به دام افتادن و خنک کردن اتمها به سمت نانوکلوین و حتی دمای پیکوکلوین امکان پذیر است. اینها کمترین دما در جهان است. این نخستین تظاهرات تراکم بوز-انیشتین بخارات اتمی و مولکولی را ممکن ساخت. برخی از کاربردها عبارتند از: ساعتهای اتمی با دقت بالا ، ژیروسکوپها ، اندازه گیری وزن ، رمزنگاری ، رایانه های اتمی ، الکترودینامیک کوانتومی حفره و لیزرهای اتم منسجم.



کاربرد اصلی در بیوفیزیک ، مطالعه خصوصیات مکانیکی انواع مختلفی از مولکولهای حرکتی ، مکانو بنزیمها و سایر ماکرومولکولهای مسئول حرکت اندامکها در درون سلولها و حرکات کل سلولها است. منحصر به فرد در شرایط in vitro و in vivo ، نیروهای محرکه ، حرکت پله ای ، سینتیک و کارایی این موتورها را هنگام حرکت در امتداد اسکلت سلولی سلول مطالعه می کند. قطعنامه های مثبت و موقتی حاصل شده اند ، و مطالعه RNA و DNA پلیمرازها را ممکن می سازند ، زیرا آنها تحت عملکردهای مختلف کپی برداری ، پشتیبان گیری و تصحیح خطا بر اساس یک جفت پایه قرار می گیرند.


بسیاری از کاربردها در فناوری نانو شامل طبقه بندی ذرات و سلولها ، چرخش ذرات ، تولید میکروب های ساده دستگاه ها ، میکرو فلوئیدها و سایر دستگاه های میکرومتر است. تعداد برنامه ها با سرعت بالایی در حال رشد است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.