Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک اتمی ، مولکولی و نوری

فیزیک اتمی ، مولکولی و نوری (AMO) بررسی اثر متقابل ماده و ماده در مقیاس اتمها و مولکولهای واحد است. این سه حوزه به دلیل روابط متقابل ، شباهت روشهای مورد استفاده و مشترک بودن مقیاسهای انرژی مربوطه ، در کنار هم گروه بندی می شوند. هر سه زمینه شامل هر دو درمان کلاسیک ، نیمه کلاسیک و کوانتومی است.   آنها می توانند موضوع خود را از نظر میکروسکوپی (بر خلاف یک دید ماکروسکوپی) درمان کنند.


فیزیک اتمی پوسته های الکترون اتم را مورد مطالعه قرار می دهد. تحقیقات کنونی بر فعالیتهایی در کنترل کوانتومی ، خنک کننده و به دام انداختن اتمها و یونها ،  دینامیک برخورد دمای پایین و اثرات همبستگی الکترونی بر ساختار و پویایی تمرکز دارد. فیزیک اتمی تحت تأثیر هسته قرار دارد (به شکاف بیش از حد ریز مراجعه کنید) ، اما پدیده های درون هسته ای مانند شکافت و همجوشی بخشی از فیزیک هسته ای محسوب می شوند.


فیزیک مولکولی بر ساختارهای چند اتمی و برهم کنش های داخلی و خارجی آنها با ماده و نور تمرکز دارد. فیزیک نوری از نظر اپتیک متمایز است زیرا تمرکز دارد که تمرکز آن بر کنترل میدانهای نوری کلاسیک توسط اجسام ماکروسکوپی ، بلکه روی خصوصیات اساسی میدانهای نوری و برهم کنش آنها با ماده در قلمرو میکروسکوپی نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.