Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تجهیزات پزشکی

چندین نوع اساسی وجود دارد:


تجهیزات تشخیصی شامل دستگاه های تصویربرداری پزشکی هستند که برای کمک به تشخیص استفاده می شوند. نمونه های این دستگاه ها از دستگاه های سونوگرافی و MRI ، اسکنرهای PET و CT و دستگاه های اشعه ایکس هستند.

تجهیزات درمانی شامل پمپ های تزریق ، لیزرهای پزشکی و دستگاه های جراحی LASIK است.  

از تجهیزات پشتیبانی از زندگی برای حفظ عملکرد بدنی بیمار استفاده می شود. این شامل دستگاه های تهویه مطبوع ، انکوباتورها ، دستگاه های بیهوشی ، دستگاه های قلب و ریه ، ECMO و دستگاه های دیالیز است.

مانیتورهای پزشکی به کارمندان پزشکی اجازه می دهند وضعیت پزشکی بیمار را اندازه گیری کنند. مانیتورها ممکن است علائم حیاتی بیمار و سایر پارامترهای از جمله ECG ، EEG و فشار خون را اندازه گیری کنند.

تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی ، تجزیه و تحلیل خون ، ادرار ، ژن ها و گازهای حل شده در خون را به صورت خودکار یا کمک می کند.

تجهیزات پزشکی تشخیصی همچنین ممکن است برای مقاصد خاص ، در خانه مورد استفاده قرار گیرد ، به عنوان مثال. برای کنترل دیابت

درمانی: دستگاههای فیزیوتراپی مانند دستگاههای حرکت مداوم منفعل (CPM)

شناسایی دستگاههای پزشکی اخیراً با معرفی شناسه دستگاههای منحصر به فرد (UDI) و نامگذاری استاندارد با استفاده از نامگذاری دستگاه پزشکی جهانی (GMDN) که توسط انجمن بین المللی تنظیم مقررات دستگاه پزشکی (IMDRF) تأیید شده است ، بهبود یافته است.


یک تکنسین تجهیزات زیست پزشکی (BMET) یک جزء مهم سیستم تحویل مراقبت های بهداشتی است. BMET ها که بطور عمده توسط بیمارستان ها کار می شوند ، افرادی هستند که مسئول نگهداری تجهیزات پزشکی یک مرکز هستند. BMET به طور عمده به عنوان واسط بین پزشک و تجهیزات عمل می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.