Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

واژه نامه اصطلاحات و تعاریف لیزر

فرسایش بافت نرم توسط انرژی لیزر: از بین رفتن حجم پرتودهی بافت نرم از طریق تبدیل انرژی لیزر به گرما منجر به تبخیر آب درون و خارج سلولی می شود.

  

فرسایش بافت نرم در تماس با نوک داغ: برداشتن بافت نرم از طریق انتقال حرارت از نوک شیشه ای کربن گرم که منجر به تجزیه بافت می شود (به عنوان مثال دیود).


جذب: انتقال انرژی تابشی به انرژی داخلی بافت جذب و در نتیجه تغییر در آن بافت انجام می شود.


Active Medium: هر ماده ای در داخل حفره نوری لیزر است که در هنگام انرژی ، فوتون (انرژی تابشی) ساطع می کند.


میرایی: کاهش انرژی یا نیرو به عنوان یک پرتو از یک وسیله جذب یا پراکندگی عبور می کند.


قدرت متوسط: عبارتی از انتشار متوسط ​​انرژی در طول زمان که در وات بیان شده است. مقدار کل انرژی لیزر تحویل داده شده با مدت زمان قرار گرفتن در معرض لیزر تقسیم می شود. برای لیزر پالس ، محصول انرژی در هر پالس (ژول) و فرکانس پالس (هرتز) است.


پرتو: پرتوهای الکترومغناطیسی تابشی که ممکن است واگرا ، همگرا یا برخورد شوند (موازی).


Chromophore: یک ماده یا مولکول است که ویژگی های جذب کننده نور انتخابی ، اغلب به طول موج خاص.


لیزر کلاس IV: لیزر جراحی که به پرسنل ایمنی نیاز دارد تا ناحیه خطر اسمی ، محافظت از چشم و آموزش را کنترل کنند. این کلاس از لیزر خطر قابل توجهی از آسیب دیدگی چشم ها ، هر نوع بافت غیر هدف را به همراه دارد و می تواند خطرات ناشی از ایجاد گلبول را ایجاد کند.


انعقاد انعقاد: یک دناتوراسیون مشاهده شده از پروتئین های بافت نرم است که در دمای 60 درجه سانتیگراد رخ می دهد.


حالت تماس: تماس مستقیم نوک شیشه ای داغ (از دیود یا لیزر Nd: YAG) به بافت هدف.


حالت مداوم: روشی برای استفاده از انرژی لیزر به روشی بدون وقفه (بدون پالس) که در آن چگالی توان پرتو با گذشت زمان ثابت می ماند. همچنین به عنوان موج مداوم نامیده می شود و به اختصار "CW". تضاد با "حالت پالس".


لیزر دندانپزشکی: نوعی لیزر است که برای استفاده در جراحی دهان یا دندانپزشکی طراحی شده است.


انرژی: توانایی انجام کار ، بیان شده در ژول. محصول قدرت (واتس) و مدت زمان (ثانیه). 1 ژول = 1 وات x 1 ثانیه.


چگالی انرژی: اندازه گیری انرژی در هر منطقه از اندازه نقطه ، که معمولاً به صورت ژول در هر سانتیمتر مربع بیان می شود. همچنین به عنوان تسلط شناخته می شود.


تسلط: به چگالی انرژی مراجعه کنید.


حالت پالس در حال اجرا آزاد: یک حالت عملیاتی لیزر با حالت جامد است که در آن انتشار واقعاً پالس شده و دریده نشده است. چراغ قوه به عنوان منبع انرژی خارجی استفاده می شود به طوری که مدت زمان پالس بسیار کوتاه و قدرت اوج هزاران وات امکان پذیر است. لیزر که در این حالت کار می کند نمی تواند به صورت مداوم کار کند.


Gated Pulse Mode: یک حالت عملیاتی با لیزر که انتشار آن یک چرخه روشن و خاموش تکراری است. پرتو لیزر در واقع به طور مداوم منتشر می شود ، اما یک کرکره مکانیکی یا کنترل الکترونیکی ، پرتوی لیزر را در پالس ها می خرد. این اصطلاح مترادف با حالت پالس خرد شده است.


شدت: به چگالی توان مراجعه کنید.


Irradiance: به چگالی توان مراجعه کنید.


ژول: انرژی را ببینید. واحد انرژی یا کار برابر با قرار گرفتن در معرض 1 وات قدرت برای 1 ثانیه.


Noncontact Mode: یک تکنیک لیزر است که در آن از سیستم زایمان بدون لمس بافت هدف استفاده می شود. بسته به تکنیک و رویه اپراتور ، ممکن است پرتودهی نور تغییر مکان داده یا متمرکز شود.


Peak Power: بالاترین قدرت در هر پالس.


ستون: اساساً دود حاصل از ذرات معلق در هوا از طریق اثر متقابل لیزر بافت. این ترکیب از بخارات آب (جزء غالب) و ذرات ، آوارهای سلولی ، مواد کربنی و معدنی و محصولات بالقوه بیوشیمیایی تشکیل شده است.


قدرت: میزان کار انجام شده در هر واحد زمان ، بیان شده در وات (ژول در ثانیه). 1 وات = 1 ژول / 1 ثانیه.


چگالی توان: اندازه گیری قدرت در هر منطقه از اندازه نقطه ، که معمولاً به صورت وات بر سانتیمتر مربع بیان می شود. همچنین به شدت ، تابش و تابش معروف است.


مدت زمان پالس: اندازه گیری مقدار کل زمان انتشار پالس. همچنین به عنوان پالس عرض معروف است.


پالس حالت: تابش لیزر که به طور متناوب به صورت انفجارهای کوتاه و یا پالس انرژی به جای روشی مداوم منتشر می شود. تضاد با ‘حالت مداوم.


میزان تکرار: تعداد پالس در ثانیه ، همچنین به عنوان نبض شناخته می شود. معمولاً در هرتز (هرتز) بیان می شود.


پراکندگی: پرتو در تمام بافت از همه جهت پخش می شود


بافت نرم: شامل پوست ، تاندون ها ، رباط ها ، فاسیا ، بافت های فیبری ، چربی ، ماهیچه ها و غشای سینوویال است.


SuperPulse: تغییر در حالت پالس با قدرت لکه دار زیاد باعث ایجاد فرسایش بافت بدون چربی می شود که در آن مدت زمان پالس کوتاه تر از زمان Relaxation Thermal است و فاصله پالس بیشتر از زمان Relaxation Thermal است.


لیزر جراحی: لیزر (به جای اسکالپل) است که برای برش ، بریدگی ، فرسایش ، تبخیر ، و فتوکواگولاسیون بافت نرم مورد استفاده قرار می گیرد.


مدت زمان استراحت حرارتی: سرعت چربی زدایی بافت تابش شده ، گرما را به دور از میزان تابش بافت جدا می کند و مدت زمان آرامش حرارتی را مشخص می کند. مقدار با ضریب جذب وابسته به طول موج کنترل می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.