Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مروری بر تحقیقات فوتونیک

سنسورها: همچنین می توان از فوتون ها برای تشخیص و تمایز خصوصیات نوری مواد استفاده کرد. آنها می توانند گازهای شیمیایی یا بیوشیمیایی ناشی از آلودگی هوا ، محصولات ارگانیک و آلاینده های موجود در آب را شناسایی کنند. همچنین می توان از آنها برای تشخیص ناهنجاری های موجود در خون مانند سطح گلوکز پایین و اندازه گیری بیومتریک مانند ضربان نبض استفاده کرد. مدارهای یکپارچه فوتونیک به عنوان حسگرهای جامع و همه جا با شیشه / سیلیکون طراحی شده و از طریق تولید با حجم بالا در دستگاههای مختلف تلفن همراه تعبیه شده است.

  

سنسورهای سیستم عامل تلفن همراه به ما این امکان را می دهند تا مستقیماً با رویه هایی که از محیط بهتر محافظت می کند ، نظارت بر عرضه مواد غذایی و سالم نگه داشتن ما در ارتباط مستقیم باشد.


LIDAR و سایر تصویربرداریهای Array Array: آرایه های PIC می توانند از تأخیرهای فاز در نور منعکس شده از اشیاء با اشکال سه بعدی برای بازسازی تصاویر سه بعدی استفاده کنند و تصویربرداری از نور ، تشخیص و ردیابی (LIDAR) با نور لیزر می تواند مکمل دیگری برای رادار با تهیه تصویربرداری دقیق (با اطلاعات سه بعدی) در فواصل نزدیک. این شکل جدید بینایی ماشین در حال استفاده سریع در اتومبیل های بدون راننده برای کاهش تصادفات و در تصویربرداری زیست پزشکی است. از آرایه های مرحله ای نیز می توان برای ارتباطات فضای آزاد و فناوری های نمایش جدید استفاده کرد. نسخه های فعلی LIDAR به طور عمده به قطعات متحرک متکی است و باعث می شود آنها بزرگ ، آهسته ، با وضوح پایین ، پرهزینه و مستعد لرزش مکانیکی و نارسایی زودرس باشند. فوتونیک های یکپارچه می توانند LIDAR را در یک ردپای به اندازه یک تمبر پستی تحقق بخشند ، بدون قطعات متحرک اسکن کنند و در حجم بالا با هزینه کم تولید شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.