Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جراحی لیزر

لیزر دندانپزشکی: نوعی لیزر است که برای استفاده در جراحی دهان یا دندانپزشکی طراحی شده است.


انرژی: توانایی انجام کار ، بیان شده در ژول. محصول قدرت (واتس) و مدت زمان (ثانیه). 1 ژول = 1 وات x 1 ثانیه.

  

چگالی انرژی: اندازه گیری انرژی در هر منطقه از اندازه نقطه ، که معمولاً به صورت ژول در هر سانتیمتر مربع بیان می شود. همچنین به عنوان تسلط شناخته می شود.


تسلط: به چگالی انرژی مراجعه کنید.


حالت پالس در حال اجرا آزاد: یک حالت عملیاتی لیزر با حالت جامد است که در آن انتشار واقعاً پالس شده و دریده نشده است. چراغ قوه به عنوان منبع انرژی خارجی استفاده می شود به طوری که مدت زمان پالس بسیار کوتاه و قدرت اوج هزاران وات امکان پذیر است. لیزر که در این حالت کار می کند نمی تواند به صورت مداوم کار کند.


Gated Pulse Mode: یک حالت عملیاتی با لیزر که انتشار آن یک چرخه روشن و خاموش تکراری است. پرتو لیزر در واقع به طور مداوم منتشر می شود ، اما یک کرکره مکانیکی یا کنترل الکترونیکی ، پرتوی لیزر را در پالس ها می خرد. این اصطلاح مترادف با حالت پالس خرد شده است.


شدت: به چگالی توان مراجعه کنید.


Irradiance: به چگالی توان مراجعه کنید.


ژول: انرژی را ببینید. واحد انرژی یا کار برابر با قرار گرفتن در معرض 1 وات قدرت برای 1 ثانیه.


Noncontact Mode: یک تکنیک لیزر است که در آن از سیستم زایمان بدون لمس بافت هدف استفاده می شود. بسته به تکنیک و رویه اپراتور ، ممکن است پرتودهی نور تغییر مکان داده یا متمرکز شود.


Peak Power: بالاترین قدرت در هر پالس.


ستون: اساساً دود حاصل از ذرات معلق در هوا از طریق اثر متقابل لیزر بافت. این ترکیب از بخارات آب (جزء غالب) و ذرات ، آوارهای سلولی ، مواد کربنی و معدنی و محصولات بالقوه بیوشیمیایی تشکیل شده است.


قدرت: میزان کار انجام شده در هر واحد زمان ، بیان شده در وات (ژول در ثانیه). 1 وات = 1 ژول / 1 ثانیه.


چگالی توان: اندازه گیری قدرت در هر منطقه از اندازه نقطه ، که معمولاً به صورت وات بر سانتیمتر مربع بیان می شود. همچنین به شدت ، تابش و تابش معروف است.


مدت زمان پالس: اندازه گیری مقدار کل زمان انتشار پالس. همچنین به عنوان پالس عرض معروف است.


پالس حالت: تابش لیزر که به طور متناوب به صورت انفجارهای کوتاه و یا پالس انرژی به جای روشی مداوم منتشر می شود. تضاد با ‘حالت مداوم.


میزان تکرار: تعداد پالس در ثانیه ، همچنین به عنوان نبض شناخته می شود. معمولاً در هرتز (هرتز) بیان می شود.


پراکندگی: پرتو در تمام بافت از همه جهت پخش می شود


بافت نرم: شامل پوست ، تاندون ها ، رباط ها ، فاسیا ، بافت های فیبری ، چربی ، ماهیچه ها و غشای سینوویال است.


SuperPulse: تغییر در حالت پالس با قدرت لکه دار زیاد باعث ایجاد فرسایش بافت بدون چربی می شود که در آن مدت زمان پالس کوتاه تر از زمان Relaxation Thermal است و فاصله پالس بیشتر از زمان Relaxation Thermal است.


لیزر جراحی: لیزر (به جای اسکالپل) است که برای برش ، بریدگی ، فرسایش ، تبخیر ، و فتوکواگولاسیون بافت نرم مورد استفاده قرار می گیرد.


مدت زمان استراحت حرارتی: سرعت چربی زدایی بافت تابش شده ، گرما را به دور از میزان تابش بافت جدا می کند و مدت زمان آرامش حرارتی را مشخص می کند. مقدار با ضریب جذب وابسته به طول موج کنترل می شود.


تبخیر: تبدیل آب مایع به بخار.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.