Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

انواع لیزرهای دندانپزشکی

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) انواع لیزرهای بافت سخت و نرم را برای استفاده در درمان دندانپزشکی بزرگسالان و کودکان تأیید کرده است. از آنجا که لیزرهای دندان دارای ویژگیهای جذب منحصر به فرد هستند ، از آنها برای انجام روشهای خاص دندانپزشکی استفاده می شود.
  
لیزرهای سخت بافت: لیزرهای بافت سخت دارای طول موج می باشند که توسط هیدروکسی آپاتیت (نمک فسفات کلسیم موجود در استخوان و دندانها) و آب بسیار قابل جذب هستند و آب آنها را برای برش از طریق ساختار دندان موثرتر می کند. لیزرهای بافت سخت شامل اربیم YAG و کروم Erbium YSGG هستند. استفاده اصلی از لیزرهای بافت سخت برش در استخوان و دندانها با دقت بسیار زیاد است. لیزرهای بافت سخت اغلب در "آماده سازی" یا "شکل دهی" دندان ها برای اتصال کامپوزیت ، از بین بردن مقادیر کمی از ساختار دندان و ترمیم برخی از پرهای دندان فرسوده استفاده می شود.

لیزرهای نرم بافت: لیزرهای بافت نرم دارای موجی از موجی هستند که توسط آب و هموگلوبین قابل جذب هستند (پروتئین اکسیژن دهنده در گلبولهای قرمز) و باعث می شود آنها برای مدیریت بافت نرم مؤثر باشند. لیزرهای بافت نرم که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند شامل Neodymium YAG (Nd: YAG) و لیزرهای دیود هستند که ممکن است به عنوان جزئی از درمان پریودنتال مورد استفاده قرار گیرند و توانایی کشتن باکتریها و فعال شدن رشد مجدد بافت ها را دارند. لیزر دی اکسید کربن آسیب به بافت اطراف را به حداقل می رساند و بافت را سریعتر از روش فیبر نوری از بین می برد. لیزرهای بافت بالا ضمن مهر و موم کردن رگ های خونی و انتهای عصب ، به بافت نرم نفوذ می کنند. این دلیل اصلی است که بسیاری از افراد به دنبال استفاده از لیزر تقریباً هیچ درد بعد از عمل را تجربه نمی کنند. همچنین لیزرهای بافت نرم باعث می شوند بافت ها سریعتر بهبود یابند. به همین دلیل است که تعداد فزاینده ای از اقدامات دندانپزشکی زیبایی استفاده از لیزرهای بافت نرم را برای انجام مراحل مجسمه سازی لثه درگیر می کند.
برخی از فناوری لیزر دندانپزشکی توسعه یافته است که بسته به نیاز بیمار ، می تواند انرژی لیزر با بافت نرم و نرم را تولید کند.

علاوه بر لیزرهایی که برای برش و شکل دادن بافتهای سخت و نرم مورد استفاده قرار می گیرند ، انواع دیگر لیزر نیز به طور خاص برای مشاهده سوزنی دندانها و سلولها با استفاده از توموگرافی نوری انسجام نوری ، یک تکنیک تصویربرداری غیر تهاجمی طراحی شده است. لیزرهای دیگر انرژی و پروتئین های خاصی را ارائه می دهند که به انتقال پیام بین سلول ها برای مطابقت با توانایی طبیعی بدن در استفاده از طیف های نوری برای بهبود سلول های آسیب دیده کمک می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.